Hej,
En företagskund som har handlat av mig via faktura behöver en följesedel.
Hur gör jag detta? Jag kan väl inte behöva betala 129 kr/mån för Offert & order-tillvalet? Jag använder Visma eEkonomi Smart.
Mvh,
David
Jag skall inte svara för Vismas räkning men personligen tycker jag det allt det låter som en typisk funktion som ligger i ett Offert/Order-tillägg, oavsett system/leverantör.
Jag tror du får upprätta följesedeln manuellt. Antingen leta upp någon mall på nätet. Eller om du har någon PDF-editor så kan du prova redigera en kopia av själva fakturan, det skulle antagligen vara snabbast.
Hej @David Samuelson
Om du använder tillvalet Offert & Order kan du enkelt skicka med en följesedel när du levererar dina varor. För att aktivera tillvalet, gå till Tillval och appar inne i ditt program. Tillvalet kostar idag 119 kr/månad. Du kan läsa mer om hur du skriver ut en följesedel i avsnittet Skriv ut följesedel.
Som Khedron nämnde så kan du säkert upprätta följesedeln manuellt om du föredrar det. Du kan till exempel leta upp en följesedelmall på nätet och fylla i den själv, eller använda en PDF-editor för att redigera en kopia av fakturan.
Hoppas detta hjälper dig!
Tack båda för svar!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.