Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lentzit
MEDLEM

Hur vet man att synkroniseringen är igång till SEB? - eEkonomi

Jag har kontosynkronisering igång sedan 2016 (mot SEB). På den tiden fanns endast möjligheten att hämta uppdateringar på kontot men nu finns också möjligheten att skicka fakturorna direkt från programmet genom betalfil som synkroniseras. Jag har försökt att hitta mer info kring funktionen men det är sparsamt eller svårhittad. Hursomhelst så har jag lagt upp 2 betalningar som ser OK ut i Visma men de syns inget spår av det i Banken Online.

Skall det synas under kommande betalningar i banken eller ligger dessa bakom kulisserna. Hur vet man att den "nya" dubbelriktade synkroniseringen är igång?
5 SVAR 5
Pacsac
CHAMPION


Vid bankkoppling med Handelsbanken måste man ca 10 min efter att fakturor registrerats gå in på banken och godkänna filerna

efter 3-5 dagar ringer banken (det lokala kontoret) och påminner om att man har en fil man inte godkänt
Lentzit
MEDLEM

Enligt min uppfattning ska jag inte behlva godkänna filerna...kan dock såklart missat npgot.

Då har jag fler frågor 🙂
Är det likadant för SEB?
Vad händer om man missar den tiden?
Hur skickar man om dessa filer då det efter exporten inte syns i Visma längre
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej Lentzit! 

Det stökiga i kråksången här är att det finns två olika integrationer med SEB, en där du får ladda upp en LB-fil på banken och en nyare variant där du signerar betalningarna inifrån eEkonomi. 
Tanken på sikt är att alla användare som har integrationen där du laddar upp LB-fil ska flyttas över till den nya. 

Tänkte dra lite info om hur den nya bankkopplingen med SEB fungerar: 
  • Betalningarna skickas automatiskt till banken för betalning efter att du har signerat dem inne i eEkonomi 
  • Du signerar betalningarna med hjälp av tvåstegsverifiering 
  • Både kund- och leverantörsfakturor matchas och bokförs automatiskt mot händelser på bankkontot 
  • Du kan ha bankkoppling på flera företagskonton
I hjälpavsnittet Arbeta med bankkoppling så kan du läsa mer om hur båda bankkopplingarna fungerar. 


Är du intresserad av den nya bankkopplingen så kan du kontakta SEB för att byta. 

Tack Lisa...grym länk du hade där. Försökte att hitta precis detta men misslyckades tyvärr.