Hej
Jag vill matcha en händelse i bankkopplingen. På företagskontot har det gått ut en betalning på 52908 kr. I den betalningen ingår en betalning till skattekontot på 52533 kr SAMT en betalning av leverantörsfaktura på 375 kr. Då går jag till Företagskontot i bankkopplingen. Där matcha jag först betalningen av leverantörsfaktura 375 kr. Sedan klickar jag på "Ny bokföringshändelse". Sedan VILL jag välja "Överföring mellan egna bankkonton", men det tycks inte finnas det alternativet.
Om jag istället går via skattekontot i bankkopplingen och försöker matcha med "Överföring mellan egna bankkonton", då är beloppen olika på skattekontot och företagskontot pga att beloppet 375 kr finns med på företagskontot och då kommer inte utbetalningen upp som ett alternativ.
Hur gör jag?
Förstår hur du menar. Det går tyvärr inte. Du får välja egen kontering och välja konto 1630 istället.
Jag gissar att du inte har bankkoppling utan kopierar in kontoutdraget från banken och då klumpas alla bgbetalningar ihop per dag i vissa banker.
Mvh
Lovisa
Hej och tack
Jag har aktiv bankkoppling och transaktionerna brukar inte klumpas ihop.
Tack, jag provar med egen kontering.
Jag vill tillägga att om jag väljer egen kontering och konto 1630 i bankkopplingen, så måste jag hålla reda på att det blir två transaktioner med samma belopp på kopplingen för skattekontot eftersom jag har importerat SKV-fil från Skatteverket. Då var jag tvungen att ta bort den överblivna transaktionen manuellt, en av de dubbletter som uppstod.
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.