Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted

Importerat kontantfaktura och inbetalning från annat program - eEkonomi

Importerat kontantfaktura och och inbetalning från annat programme till e-ekonomi. blivit 2 verifikationer. Den ena för fakturan säger Kredit 3044 momsfritjänst och Debet 1930 företagskonto. Den andra med inbetalning säger Kredit 1930 företagskonto och Debet 1930 företagskonto. Behöver detta korrigeras?
2 SVAR 2
ANSTÄLLD

Re: Importerat kontantfaktura och inbetalning från annat program - eEkonomi

Hej iBalans Kiropraktik!

Det du beskriver låter som att betalningen gjorts korrekt på första verifikationen - 3041 och 1930.
Sen finns det en verifikation till som blir 0 - samma konto i både debet och kredit. Jag förmodar att det är samma belopp som på första verifikationen.  Då den ser ut att bli noll behöver du inte korrigera den. 
Dubbelkolla dock i din kontoanalys under Bokföring - Kontoanalys och sök på 1930. Se så att ditt totala saldo stämmer överens med verkligheten och att det inte finns fler verifiktioner med debitering/kreditering av 1930 som gör att det misstämmer.
Om jag missuppfattar dig - förklara gärna mer vad som förts över, om det är mer händelser på dagen (så som eventuell dagsförsäljning med mera). 

Ha en trevlig dag! 

Re: Importerat kontantfaktura och inbetalning från annat program - eEkonomi

Hej,
Det stämmer i kontoanalysen. Har inte importerat mer utan använder inbyggda i e-ekonomi så blir inget mer problem med det.