Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ingående saldo på konto 2650 - hur nollställa?

Hej!

 

Så här i början av 2020 har jag ett saldo på momskonto 2650. Det gör även att det finns ingående saldo på 2010 med samma belopp. 

 

Hur nollar jag ut momskontot? Gör jag det i samband med att jag får tillbaka moms av SKV? Bokar jag summan på 2650 mot 2010?

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-12-07

 

5 SVAR 5
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej! 

I Visma eEkonomis skrivna hjälp har vi en checklista för just momsen och hur du går tillväga. Du har uppfattat det korrekt att du bokar bort saldot först när du får tillbaka eller betalar moms av/till skatteverket men inte mot konto 2010 utan konto 2012. Kika gärna på inlägget Checklista - momsredovisning för Enskild Firma så kan du läsa mer. 

/My 

Jag gjorde inte min momsdeklaration i Visma förra året utan fick hjälp av en revisor. Det gick ju bra men jag tror att det ställer till det för mig nu.

Hur nolölställer jag kontot? Jag betalade min moms  och nu undrar jag hur jag bokför det så att det blir rätt.

Hej @Urban56

 

Såg att du skrivit inlägget Boka om 2650 där du fått kanonhjälp redan, tänker att vi fortsätter i den tråden om det skulle komma upp följdfrågor.

Du får ha en fin helg! 
/My 

Länken till checklistan fungerar tyvärr inte 🙄

Hej Christopher!

Tack för att du hörde av dig gällande den trasiga länken till Checklista - Momsredovisning för enskild firma

Jag har fixat den nu och hoppas den kan vara till hjälp och annars finns vi här. 

 

Ha en fin vecka

Tinna