Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Ingen notis vid E-faktura - eEkonomi

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-01-28 15:27 )

Jag brukar få fakturor under "Utkast" i Visma eEkonomi Smart utan att få en notis om att jag fått e-faktura. Det finns risk att jag missar att bokföra och betala fakturan om det inte kommer upp en notis.

7 SVAR 7
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Ingen notis vid E-faktura - eEkonomi

Håller helt med och hoppas att Visma löser detta snart!
Highlighted

Hej terapeutenAB,

Jag testade detta hos mig och får upp en notifiering som jag kan klicka på. Denna notifiering ligger kvar tills jag har klickat på den och då försvinner den. Upplever du att det sällan eller aldrig kommer en notifiering när det kommit en ny e-faktura vänligen kontakta supporten så kan vi undersöka detta lite närmare. 

Ha en bra eftermiddag! 
/Kristina 
Highlighted
NY MEDLEM

Ibland kommer det upp en notifiering men på vissa fakturor kommer det inte upp. Det gör att man inte kan lita på notifieringsmekanismen. En gissning: Kan det vara när man skickar med autoinvoice som det kommer upp en notifiering men när man bara skickar en faktura till autoinvoice-epost-adressen som det inte kommer upp en notis?
Highlighted
NY MEDLEM

Detta har ni naturligtvis inte tittat vidare på eftersom det fortfarande inte fungerar. Ni måste avisera tydligare att det finns fakturor som väntar på behandling. Varför ska det döljas? 

Highlighted
MODERATOR

Hej @PBAB

Att notiser till e-fakturor i eEkonomi inte fungerar är inte ett generellt fel vi har och precis som min kollega Tinna skriver så fungerar det när vi testar hos oss. En notifiering dyker upp vid utropstecknet till höger och ligger kvar fram till du klickar på den.

Vill du ha en tydligare notis gällande e-fakturorna än vad som finns i dagsläget? Är så fallet så får du gärna beskriva hur du hade velat att det skulle se ut och fungera. 🙂 

Om du har brist på notifieringar vid inkomna e-fakturor via utropstecknet så ska vi såklart kika på det, du är varmt välkommen att kontakta oss på supporten via telefon eller chatt. Då kan vi undersöka det närmre hos dig. 

Julhälsningar 
My 

Highlighted
NY MEDLEM

(uppdaterad av PBAB__ ‎2020-02-09 16:56 )

Visma e-faktura.JPG

Så här ser det ut. Endast en liten siffra vid A. Ingenting vid B. Borde visas tydligt både vid B och C.

Highlighted
MODERATOR

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-02-11 09:39 )

Hej igen! 

Tack för att du hör av dig, det bör som sagt komma en notifiering vid utropstecknet som du markerat som B på bilden när en e-faktura trillar in. Den ska finnas kvar fram till du klickar på notisen själv, men jag tolkar det som att den inte kommer upp alls för dig. 

För att vi ska kunna hjälpa dig vidare och felsöka närmre så får du gärna kontakta oss på supporten via chatt eller telefon, då kan vi kikar på det tillsammans med dig i ditt Visma eEkonomi. 

/My