När jag sitter och kör redovisningen för minna kunder och ska in med dokument från ex banken så döper ju banken filerna. Som exempel en AVI från Handelsbanken får namnet L%C3%A5n%20Stadshypotek%2017-122878%20f%C3%B6rfallodag%202022-06-30.pdf
Jag vill ju snabbt kunna lägga in den som underlag. eEkonomi däremot gillar inte detta tyvärr utan klagar på att det är ett fel i filnamnet, "Filnamnet kan endast innehålla bokstäver, siffror, mellanslag samt tecken ()-_."
Jag behöver då döpa om denna filen så till ett annat namn. Detta blir då tidskrävande varje gång.
Min fråga till er är då kan ni lösa så samtliga tecken är ok för filerna så detta problem upphör...
Det gäller även för försäkringsbolag och teleoperatörer o.s.v.
D.v.s. dom flesta som man måste hämta hem från en hemsida
Hej Jocke!
Precis som du säger så godkänns inte vissa tecken i filnamnet, i felmeddelandet så kan du se vilka tecken som inte godkänns. I dagsläget är det dessvärre så som programmet är utformat, men jag förstår hur du tänker och att det kan vara tidskrävande för dig.
Du får gärna lägga in detta som ett önskemål till oss via Feedback & Förslag längst ner till vänster till ditt program.
Vi kan tyvärr inte garantera att detta är något som kommer att implementeras, men alla önskemål som lämnas i produkterna tas emot och utvärderas av vår utvecklingsavdelning.
Önskar dig en fin måndag!
/Tinne
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.