Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Integrerad kassaapparat i Visma eEkonomi

Hej!

Det är snart dags för oss att byta kassaapparat i vår verksamhet. Vi håller just nu på att leta efter alternativ som skulle kunna passa oss. Vi tycker att det är svårt att hitta något modernt och långsiktigt. Vi har idag Visma Avendo eEkonomi och Visma Avendo Web som för oss fungerar utmärkt. Det som saknas är att kassaapparaten inte är integrerad. Vi säljer produkter i vår butik och på webben. När vi säljer en produkt på webben registreras försäljningen direkt i Avendo eEkonomi och produkten dras bort från lagret i Avendo eEkonomi. När vi säljer i vår butik registreras försäljningen i vår kassaapparat och produkten dras bort från lagret i kassaapparaten. Det blir alltså två parallella system som för oss medför dubbelt arbete vid inventering samt att vi har dålig kontroll över lagret. Lösningen för oss är en kassaapparat som kan integreras med Visma Avendo eEkonomi. Det skulle platsa som handen i handsken. Och när vi ändå är igång, varför inte göra kassaapparaten webbaserad så att den fungerar på både flera datorer och surfplattor? Det skulle vara en långsiktig investering för oss. Vi väntar på denna uppfinning och hoppas på att det är ni som levererar tjänsten åt oss inom en snar framtid 🙂
33 SVAR 33
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vad kul att du är nöjd med integrationen mellan eEkonomi och Web Shop!

Jag förstår verkligen att en kassalösning skulle underlätta för er genom att få allt samlat på ett ställe. Dina funderingar är helt klart intressanta och jag ska diskutera dem med mina medarbetare i projektet. Men jag måste meddela dig att vi just nu inte planerar för detta. Jag fortsätter att hålla koll på den här tråden och ser om det är fler med dig som har detta behov. Tack för att du tog dig tid att dela din idé med oss.

//Emelie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu är Hogia på gång med något liknande.

http://www.hogia.se/smalloffice/produ...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Tack för tipset. Vi har frågan levande.

//Emelie
Fd medlem
Inte tillämpbar

iZettle gör verklighet av idén med enorma marginaler. Ni vill inte in och konkurrera?

https://www.izettle.com/se/kassaregister
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad vi behöver är en godkänd funktion för att skriva ut kvitton utan att kundens namn behöver stå med på kvittot. Vi behöver inte en kvittoskrivare eller en kortläsare. Det går bra att skiva ut kvitton i A4 från datorn och kortläsare har vi separat leverantör. Enligt skatteverket måste man kunna identifiera kunden på varje faktura om vi ska använda kontantfakturor istället för kassaregister. Det är förstås inte möjligt för alla kunder som handlar hos oss. Vi önskar därför att Visma gör en funktion som uppfyller kriterierna för ett kassaregister. Funktionen kan ligga under "Försäljning" i eEkonomi och se ut som en kassa brukar göra nu för tiden.

Stöd för presentkortsförsäljning och olika säljare önskas. Olika säljare kan ha upplägget i enlighet med min idé om om olika behörigheter i en annan tråd.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Sedan tråden startades för ca 1 år sedan har det inte varit något stort riv efter den här funktionen så mitt svar består, det är inget vi prioriterar just nu. Jag förstår att det skulle vara till stor nytta för dig att få till det här - men som det ser ut nu, har vi funktioner som den stora massan efterfrågar och som vi måste ta hänsyn till först.

//Emelie
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har stort behov av denna lösning då jag i dagsläget har e-ekonomi och visma webshop och Izettle kortbetalning. jag får in betalningarna via bankutdraget men har inget att bokföra mot på ett smidigt sätt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Integration med kassaregister eekonomi.

Jag har varit i kontakt med flera kassaregisterbolag som säger att deras kassaregister inte har integration med Visma eEkonomi. Om jag förstår det rätt så är det inte möjligt att integrera kassaregister till Visma eEkonomi ännu. När kommer det gå att integrera kassaregister med Visma eEkonomi?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi är i mkt stort behov av att kunna integrera exempelvis Izettle til Visma eEkonomi och på detta vis kunna använda lager/artikelfunktionen i programmet samt få en smidig bokföring av våra dagskassor. Skickar detta för att hålla tråden vid liv och med förhoppning på att fler har detta behov.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Även vi är i behov av ett kassasytem som synkar med både e-ekonomi och webshopen då vi har både web och fysisk butik
Fd medlem
Inte tillämpbar

Samma här! Stort behov av integration mellan eEkonomi och iZettle och webbshop (opencart).
Fd medlem
Inte tillämpbar

Samma är det skulle verkligen underlätta att kunna intregera med zettle
Fd medlem
Inte tillämpbar

Samma här! Behöver en integration med butikskassa, webbutik och eekonomi. Vill kunna ha gemensamt lagersaldo för butik/webbutik. Gärna direktkoppling med en datakassa/mobil kassa! 🙂
Just nu använder även vi Izettle. Men är beredd att byta mot en helheltslösning om vi hittar en som passar våra krav och vår budget. 😉
Fd medlem
Inte tillämpbar

Integration med izettle hade varit fantastiskt och effektiviserat en hel del
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Det är två önskningar i denna tråd.

Den första är en integration till ett kassaregister. Vårt API stödjer denna typ av integration men just nu finns inget färdigt. Vi får hänvisa till att använda SIE import till Visma eEkonomi.
När det gäller integration till  iZettle låter detta som mycket bra idé, det tar vi med oss.

Tack för återkopplingarna.

//Gunilla
Fd medlem
Inte tillämpbar

Finns det någon mail man kan nå dig på? Ska byta från enskild till eekonomi men ni måste ändra lite saker som jag inte kan leva med. Kan förklara över mail.
Sen önskar jag att ett integrerat kassasystem eller liknande skulle vara kanon så man slipper 2-4st program
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Jag kontaktar dig så lyssnar jag gärna på dina synpunkter.
//Gunilla
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du får gärna ringa mig. Jag finns tillgänglig på fredagen efter kl.13:00 fram till 19:00. Jag antar att ni har mitt nummer i kunduppgifterna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Skulle inte Visma kunna utveckla en molnbaserad kassa som modul till e-ekonomi. Gärna med digitala kvitton. Izettle är struligt och det vore rena paradiset om allt bokfördes direkt vid transaktionen/Psykologbolaget
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vore super med kassa i eEkonomi, då det inte alltid funkar att skapa kundfakturor. Åker runt på olika events och erbjuder då kunder mina varor. Använder nu IZettle som kassa, behöver ej den registrerade varianten dock.
Tror ni skulle locka ännu fler kunder om ni erbjöd kassatjänst.
/Carolina