Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Jobba med 2 företag samtidigt i eEkonomi

Hej

Jag sitter som ekonomiassistent för 2 olika föreningar där jag använder eEkonomi i båda. När jag skulle bokföra i den ena föreningen dök det upp en faktura som jag blev osäker på hur jag skulle bokföra. Jag visste att jag hade haft en liknande faktura i den andra föreningen och tänkte att jag kan ju gå in och kolla där men när jag öppnade denna loggades jag ut från den tidigare och det kom upp en ruta där det stod att det jag gjort kunde ha försvunnit. Nu hade jag tur att jag precis börjat så jag hade inte hunnit göra så mycket. Min fråga är nu... kan man på något sätt ha båda föreningarna uppe samtidigt så man kan utnyttja dem på det sätt jag tänkte?
// Anette
4 SVAR 4
Highlighted
CONTENT PRODUCER

Re: Jobba med 2 företag samtidigt i eEkonomi

Hej Anette!

Du kan ha två företag eller föreningar uppe samtidigt, men inte i samma webbläsare. 

Exempel på olika webbläsare är Google Chrome, Firefox, Safari och dessa kan du bara googla på och ladda ner om du inte redan har dem. Vi rekommenderar att du använder Google Chrome. 
Highlighted
NY MEDLEM

Hej igen

Då vi finns inom landstinget så finns ingen möjlighet att använda något annat än Google Chrome (som jag redan använder) och Internet explorer där det krävdes nåt systemkrav som vi inte hade för att det skulle fungera...kommer inte ihåg om det var att vi hade windows 7. Synd att det inte går att öppna i samma webbläsare för det hade varit smidigare att bläddra mellan då.
// Anette
Highlighted
CONTENT PRODUCER

Hej Anette!

Jag testade och i Google Chrome kan du välja att öppna Nytt inkognitofönster och ha två firmor öppna samtidigt.  Det gör du under den streckade ikonen längst upp till vänster.

Jag skapade bara snabbt en faktura i varje fönster och det fungerar, men mer noggrant har jag inte testat så detta är inget arbetssätt vi rekommenderar för löpande arbete.

Du får gärna gå in och gilla och kommentera tråden: Visa företagsnamn tydligt - eEkonomi
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Highlighted
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Jag fick ett tips av en kollega som kanske kan hjälpa dig och det är att lägga till användare i Chrome, jag har testat här och det fungera jättebra. Läs mer i Hantera flera användare i Chrome.