Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Robert Behnke
MEDLEM

Rot avdrag, inbetalning, matchen

Hej, 

 

Vi gör bokföringen nu själv tom 1. januari 2023. Kundfakturan skriva vi som vanligt med eller utan ROT/RUT. Kundens belopp lägga jag in via "Åtgärder - registrera inbetalning" och restbelopp går via fil till skatteverket. När ROT utbetalning kommer så har jag registrerat beloppet via "Åtgärder - registrera inbetalning" och allt är klart. 

Nu matcha vi bankhändelse själv och under "Kassa & bankhändelse" är Rot summan under "Kassakonto" bokförd och samma belopp står kvar under "Företagskonto" med "ingen överensstämmande bokföringshändelse hittad".

 

Har bara ett företagskonto och aldrig kollat inbetalning och konto men efter kontrollen nu finns det på "kassakonto". Kunne välja "annat konto" på inbetalningar men då visas "Kontonr - tex. 1210, 2010, och mycket mer". 

 

Vad går fel eller hur raderar vi en dubbel-matchning?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Robert Behnke 

 

Tack för att du skriver din fråga i forumet. 

 

Om det är så att du har en bankkoppling måste du utgå från Kassa- och bankhändelser och inte registrera betalningar via Försäljning - Kundfakturor.

 

För att justera detta går du in under Kassa- och bankhändelser - leta upp transaktionen - Ångra matchning. Transaktionen som du ångrade matchning på kan du sedan radera med den lilla soptunnan.

 

Gå sedan in under Kassa- och bankhändelser - välj Företagskontot och matcha så ska allt bli rätt.   

 

Hoppas detta hjälper dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till oss. 

 

//Tinna
 

Robert Behnke
MEDLEM

Tack, det hjälpte. Superbra 🙂

Hej @Robert Behnke 

Härligt att höra! Vi blir jätteglada för att du återkopplade till oss. 

 

Ha en finfin dag

//Tinna