Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Wehlen
NY MEDLEM

Kan ej ändra "Inbetalt till konto"

Har Visma Eekonomi och fick av min revisor att jag redovisar betalningar av kundfakturor fel. De hamnar på kassakonto 1910 men ska ligga på 1930.

Dock kan jag inte ändra i rullmenyn när jag får en inbetalning. Kan jag ändra så att det alltid är på 1930?

1 GODKÄNT SVAR

Hej Wehlen,

Jag bad en av mina kunniga kollegor på supporten att ta kontakt med dig så nu ska vi nog hitta ett arbetssätt som kommer att fungera bra för dig framöver.

Önskar dig en fin torsdag!

Tinna 

Visa lösning i originalinlägg

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Har du lagt upp ditt bankkonto som Företagskonto i programmet? Inbetalningar bör du bokföra via Bankhändelser, då blir de rätt  bokförda iom att du först väljer konto, och Företagskontot är förvalt. 

Företagskontot ligger som primärt konto. Men jag har inte Bankhändelser, har enbart Fakturering.

Jag trycker på fakturan som är betald sen väljer jag Åtgärder-Registrera inbetalning och då kan jag enbart välja kassakonto 

Det är bara i varianten eEkonomi Smart du kan ändra inbetalningskonto vid direktbokning från en faktura. Om du enbart har Fakturering har väl någon annan som har fullständig eEkonomi, t ex en redovisningskonsult? Då blir det den personen som bokför inbetalningarna. Om du vill ha en spec på olika varianter av eEkonomi kan du kontakta Vismas försäljningsavdelning och få en genomgång - du kanske behöver en annan variant. 

Okej, vad tråkigt.

Min revisor har Visma administration men kan inte justera detta heller utan är tvungen att göra om det själv när de importerar (eller hur det funkar). När jag hade eEkonomi smart så funkade inte kopplingen alls för att det var två bokföringsprogram som inte lirade ihop även fast båda var Visma.

Tyvärr så har det inte varit någon enkel resa med Visma och få det att fungera med prislistor från grossist eller ihopkoppling med revisorns Visma. Så blir nog ett byte efter årsskiftet...

Hej Wehlen,

Jag bad en av mina kunniga kollegor på supporten att ta kontakt med dig så nu ska vi nog hitta ett arbetssätt som kommer att fungera bra för dig framöver.

Önskar dig en fin torsdag!

Tinna