Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan Ekman
UTFORSKARE

Kan ej matcha lön med lönebesked

Hej, 

Gissningsvis en enkel fråga. 🙂 Jag har en bankhändelse gällande lön med ett belopp som även matchar med lönebeskedet i visma men utbelalning för bankhändelsen är 22:e och på lönebeskedet satt den 24. 

Så belopp matchar men bankhändelsen utbetalning skedde föra lönebeskedets datum. 

Kan det vara därför jag inte kan matcha (hitta) lönebeskedet i matchningsläget ? Där står att det finns 0 lönebesked att matcha mot (tomt)

Går det ändra datumet på lönebeskedet i så fall eller vad behöver man göra tro ? =/
Tack för er hjälp!

2 SVAR 2
Anton Ingvarsson
MODERATOR

Hej @Johan Ekman!

 

Det ska inte vara några konstigheter att matcha utbetalningen trots att den har ett tidigare datum än lönebeskedets datum. Du får upp en varning (se bild) men kan gå vidare ändå.  Kontrollera gärna så att du har valt rätt konto så under Kassa- och bankhändelser så att du inte har valt t.ex kassakontot.

Om du ändå inte hittar lönebeskedet när du ska matcha bankhändelsen får jag be dig kontakta mina kollegor på supporten, som kan koppla upp sig mot din skärm för att hjälpa dig och felsöka vidare.

 

Välkommen att kontakta vår support.

// Anton 

Johan Ekman
UTFORSKARE

Ok! Japp, tydligen så hade inte löneskeds bokföringen gått igenom förens man genererade en PDF också i visma. Trodde man bara behövde lägga upp lönebeskedet men hittade sen knappen skapa PDF så gick det sedan att plocka upp lönebeskedet vid matching