Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

martin61
NY MEDLEM

Kan inte ändra felaktigt konto vid försäljning till privatperson i Danmark.

Har eekonomi med bankkoppling. Vid momsdeklarationen  klagar eekonomi på 3 verifikationer (försäljning via CDON till privatperson i Danmark) som automatiskt bokförts på konto 3057. Samma typ av försäljning till Finland bokförs korrekt på konto 3056.

Verifikationerna går inte att ändra på (enbart momskod går att ändra). Jag kan ta bort matchningen och göra om den men inte styra mot vilket konto eekonomi bokför, så det blir samma fel igen.

 

1. Hur skall jag korrigera dessa 3 verifiationer för att kunna göra momsdeklaration utan klagomål? 

 

2. Hur skall jag korrigera eekonomi så att den bokför mot rätt konto rätt nästa gång?

 

Mvh

Martin Wendel

 

 

1 GODKÄNT SVAR

Jag ska prata med supporten senare idag. Jag har däremot grävt lite i Vismas API-dokumentation. Verkar som att EuThirdParty kan sättas i ordrar. Detta överförs sedan till fakturor. Så det troliga är att det härstammar från mitt externa system och tar sig in i Visma via ordrar.

Däremot tror jag det är Visma som sätter EU-kontot för den finska försäljningen. Ska gräva vidare själv också.

Visa lösning i originalinlägg

14 SVAR 14