Jag har idag varit med något skrämmande. Har bytt dator eftersom den här jag nu använder har blivit extremt instabil. Försöker logga in på den nya. Får då förslaget att använda ansiktsigenkänning vid inloggning. Egentligen onödigt eftersom mitt lösenord ligger lagrat och bara jag använder datorn. Men jag svarade Ja.
Resultatet är att jag får veta att "Du har inga tjänster tillgängliga". Hur jag än försöker logga in får jag bara den sidan. Kommer ingenstans utan en insats från supporten.
Har nu väntat på att bli uppringd i 3,5 timmar !!
Fick kontakt via chatten efter 45 minuter. Första frågan var om jag har provat med vismaonline.com.
När jag för säkerhets skull testar det i ny flik och får samma resultat och återgår till fliken med chatten så har den försvunnit!!! Det går inte att starta en ny chatt.
Till råga på allt. När man på Vismas hemsidor klickar på en länk för att läsa om supporten hamnar man på en sida som mitt antivirusprogram varnar för. Inte säkert!!!
URL: https://vismaspcs.se/support/visma-eekonomi#hbrid
Hur kan utvecklarna tillhandahålla en inloggningsmetod som verkar utgå från något så långsökt som att jag använder samma identitet (mailadress) när jag loggar in i min egen dator som när jag loggar in i eEkonomi. Det är den mest intelligenta gissning jag har till varför det blir fel. Att jag därefter inte erbjuds ett alternativt inloggningssätt är ju bara horribelt!
Och supporten har gått under jorden 😫