Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

eken23
MEDLEM

Kassa och bankhändelser - Komma ihåg eget skapat konto

När man matchar bankhändelser under "Kassa och Bankhändelser", så brukar eEkonomi Smart komma ihåg vilket konto man använde förra gången och föreslå det. Mycket bra funktion!

 

Jag använder konto 3010 för att bokföra avgiftsinbetalningar och bokför då D1920/K3010, men eEkonomi Smart kommer aldrig ihåg konto 3010. Däremot kommer programmet ihåg om jag vid förra tillfället använde något annat konto sist tex 3740.

 

Misstänker att det beror på att jag använder just kto 3010 som gör att eEkonomi Smart inte är så smart? Det kanske går att fixa vid tillfälle?

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Får be om ursäkt för lite senare svar än vanligt men var tvungen att testa detta och försöka återskapa det hos mig innan. Om jag förstår dig rätt så är det programmets funktion där vi ger förslag på ett konto som används vid tidigare liknande transaktioner. Detta ska även fungera på konton du skapat själv men däremot så finns det vissa kriterier som behöver uppfyllas för att ett konto ska föreslås. 
Nedan har jag ett exempel på ett manuellt skapat konto, där detta föreslås. Detta konto föreslås eftersom programmet känner igen min referens som är samma som mina andra händelser jag tidigare bokfört på detta konto. Förslaget uppkommer efter ca 10 liknande händelser. På samma sätt kan eEkonomi känna igen beloppet som återupprepar sig och tidigare bokförts på samma konto. 


Om det är så att du har bokfört flera liknande händelser på detta konto men inte får förslaget på nästkommande händelser så får du gärna höra av dig till oss på supporten via telefon eller chatt, på så sätt kan vi kika på det tillsammans i ditt program och se vad som går snett. 

Ha en fortsatt fin dag! 🙂 
/My