Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Klistra in kontoutdrag eEkonomi - minus blir plus

Hej,

Jag brukar klistra in kontoutdraget från Swedbank i visma eEkonomi. När jag vill göra lite ändringar i kontoutdraget laddar jag ner det som ett excelark. Detta gör jag främst med swishbetalningar eftersom referensen som kommer med in i visma från kontoutdraget endast är vårt swishnummer. När jag laddar ner kontoutdraget i ett excelark, så kan jag lägga in meddelandetexten som referens och det blir då lättare med bokföringen. 

MEN

När jag klistrar in kontoutdraget från excelarket, blir vissa minusposter till plusposter i eEkonomi, trots att summan står som minus i excel. Jag tror att detta sker när jag gjort mina ändringar i excel, även om jag inte gjort några ändringar på minusposterna. Det som är mest konstigt är att inte alla minustransaktioner blir till plus - utan bara vissa. 
Går detta att lösa? Jag är ganska beroende av att kunna redigera kontoutdraget i exel, annars står alla swishinbetalningar med exakt samma referens.

Vänliga hälsningar
Max
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Max,

Tanken med funktionen är att det ska räcka med att kopiera ditt kontoutdrag från bankens internetsida och direkt klistra in i eEkonomi, så att det ska vara så smidigt som möjligt. Tanken är inte att du ska behöva mellanlanda i ett annat program, vi kan då inte heller garantera att det blir helt korrekt då vi inte har utformat funktionen att fungera med t.ex Excel. 

Har nu några mer funderingar kring detta så får du gärna återkomma i tråden!

Ha en Glad Påsk,
Fanny