We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Jag ska bokföra min kontanta försäljning genom att matcha från mitt bankkonto.
Dock så kan jag inte se hur jag klistrar in kontoutdrag under mitt kassakonto (under företagskontot finns det en pil ner och jag kan välja klistra in kontoutdrag)
Kassakontot i programmet är tänkt som din fysiska kassa med kontanter. I och med att det är kontanter i en kassa så har du inte något kontoutdrag på dessa insättningar och uttag. Det är endast kontoutdrag på banken som du har möjlighet att kopiera och klistra in i programmet.
bah, varför ligger det som standard, alla företag har väl ändå inte en kontantkassa.. nu måste jag väl ändra om allt.. eller lägga in manuellt förevigt?
Kassakontot ligger likt företagskontot som standard för att redovisa all kontanthantering som finns i ett företag.
Har du bokfört fel på 1910? Då bör du korrigera bokföringskonto från 1910 till möjligtvis 1930.
Vill du lägga upp fler bankkonton? Då kan du lägga upp sparkonton men även fler företagskonton - där ett måste vara ditt primära. Detta gör du under Inställningar - Kassa- och bankkonton.