Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kompatibel med MAC - Visma Administration

Är de nerladdningsbara programmen kompatibel med MAC? Försökte ladda ner Visma Administration på min MAC, men nerladdningsfilen var inte kompatibel.
7 SVAR 7
KenArd
CHAMPION

Hej gretahansson,
Du måste köra din Mac i PC läge för att detta ska fungera.
Man kan använda programmet "Boot Camp assistent" som finns på din mack - "program/verktygsprogram". Kräver att du har en Windows licens.

MVH

Kenneth
Thomas L
UTFORSKARE

Eller om man inte vill stöka ner sin MAC kan man köpa en separat PC-laptop med Windows installerat för ca 2000 där man har sin bokföring. Avdragsgill kostnad och moms dessutom. Det blir inte mycket dyrare än att köpa Parallels eller Boot Camp + Windows-licens.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Det stämmer att du behöver installera en Windowsmiljö i din Mac för just Visma Administration, om du inte hakar på Thomas L och införskaffar en PC-laptop.

Jag ser även att du idag har eEkonomi och det är ett program som fungerar både på Mac och PC, men ifråga om installation av Administration och våra övriga desktopprodukter är det Windowsmiljö som gäller.

/Mia

Det fungerar inte att köra Parallels om man ska köra på mer än en klient. (Att köra Windows genom bootcamp motverkar hela anledningen att använda Apple, alltså att köra sina program i en miljö som fungerar bättre än vad Windows gör) Har ni någon lösning vore det kanon då mitt kontor kör med Apple men det saknas stöd för er produkt där.

Hej Daniel!

Våra lokalt installerade program är gjorda för att köras i Windows. Så vi gör inga lösningar för att det ska fungera på Mac eller i nätverk med Mac.
Antingen kan du använda Visma eEkonomi som är ett internetprogram, eller om ni har en windows server som ni kopplar upp er mot via tex terminal server.

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi kör en windows server 2012r2 server på kontoret, sen loggar vi in över RDP ( remote desktop) till servern, jag kör MAC ( MacOS High Sierra) och dom andra kör windows datorer.

Har även gjort det så att RDP blockeras på ingående i brandväggen, men kopplar man upp sig till företaget över VPN (Open VPN) när man är utanför så går det att koppla upp sig på RDP, fungerar kanon om man behöver komma åt visma från mobilen ( iphone ) .
Fd medlem
Inte tillämpbar

One of the biggest issues with compatibility errors on Mac based platforms is quite common the users are not able to solve easily. To get rid of these issues can take any fruitful guidance from  Outlook Search Not Working that would be significant to them for sure.