Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kontantfaktura, betalning med swish, bokfört i fel konto, går ej att matcha med bankhändelsen - eEkonomi

Hej, jag skapade en kontantfaktura och bokförde det samma dag, nu ser jag att det är bokfört i fel konto eftersom betalningen skedde med swish, pengarna hamnar ju i företagskontot. Jag har bankkoppling och nu kan jag inte matcha bankhändelsen. Jag gjorde nu en kreditfaktura av den kontantfakturan. Har jag gjort rätt? Vad ska jag göra i nästa steg? Tacksam för svar!

Med vänlig hälsning

Moi Tran
2 SVAR 2
Cecilia Towner
APPLICATION SPECIALIST

Hej Moi Tran,

Nu när du redan har skapat en kontantnota och krediterat den så är nästa steg att skapa en ny faktura på kunden och denna gången med betalningsvillkor kortbetalning,
vilket är det betalningsvillkor vi rekommenderar att man använder med Swish.
Då bokas det upp en förväntad inbetalning från betalkort  (1580 istället för 1510) och när du då ska matcha din händelse så gör du det genom att välja alternativet Inbetalning från betalkort istället för inbetalning från kundfaktura och precis som vanligt kan du sedan välja din faktura i rullisten.

Hur det fungerar med Swish du läsa om här i »Registrera inbetalning via kortbetalning

Ha en fin dag
/Cecilia
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Cecilia,

Tack så mycket för hjälpen!

Ha en fortsatt bra dag.

Med vänlig hälsning 

Moi Tran