Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Owarren
MEDLEM

Kontoplan - Ändra beskrivning och tabort artikelkonteringar

Förstår inte varför det inte går att justera beskrivningen av konton i kontoplanen. Ändrar man kontoplanen och byter namn på kontona så ligger beskrivningen kvar och det blir missvisande.


Också frustrerande att det finns flera artikelkonteringar som är låsta, ser inte vitsen med detta. Om man anpassar sin kontoplan så borde man ha möjlighet att städa upp dessa och ta bort dom.

 

 

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Owarren och tack för dina frågor!

 

Kontots beskrivning är skapad utifrån det specifika kontot. Om du ändrar namn och tycker att beskrivningen blir missvisande, så rekommenderar jag att du istället skapar upp ett nytt konto med ett namn som beskriver kontot, då det tyvärr inte går att lägga till beskrivning när du skapar ett nytt konto.

Du får gärna skicka in detta som ett önskemål via Feedback och förslag i Visma eEkonomi.

 

Det går att inaktivera artikelkonteringar så länge de inte är kopplade till någon artikel. Däremot går det inte att redigera och ändra i en "Ej redigerbar standardpost" men det går bra att skapa en kopia om du önskar ha andra försäljningskonton. Du kan även skapa helt egna artikelkonteringar.

 

Jag hoppas att jag kunde hjälpa dig i dina funderingar, annars är du självklart välkommen att återkomma så kikar vi på det igen.

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

/Tinne