Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

sln___
NY MEDLEM

Kontroll av årsredovisning godkänner inte någon kombination av datum på fastställelseintyget

Visma eEkonomi Deklaration/Årsredovisning => Upprätta årsredovisning => Inlämning => Kontroll av årsredovisning => 1 fel (på fastställelseintyget): "Datum för årsstämman får inte vara tidigare än datumet för styrelsens underskrift."  Detta får jag oavsett vilken kombination av datum jag använder (tidigare, senare, samma). För tillfället står det 2022-02-13 för årsstämman och 2022-01-08 för underskriften. Följden är att jag inte kan lämna in min årsredovisning. Chattade med supporten för någon vecka sedan och de sa att de hade flera kunder med samma problem, och att felet var högprioriterat. Det står dock inte med listan över kända fel för eEkonomi. Hur går det med detta?

1 GODKÄNT SVAR
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Stefan!

Tack för att du hörde av dig med en fråga till oss. Gå gärna in på följande sida och kontrollera vilket datum du har angett här. Se bild nedan.

Om datumet på denna sidan är angivit ''efter årsstämman'' så får du den kontrollen och det känns som lösningen är att du går in och ändrar detta datum. Ett annat alternativ är att du tar kontakt med supporten och då har vi möjlighet att koppla upp och kika tillsammans med dig i ditt program. 

Önskar dig en fin dag.

Tinna

Visa lösning i originalinlägg

6 SVAR 6
Stefan L553
UTFORSKARE

Det är för virrande men det kan bli många datum om man gör allt i rätt ordning och Visma får titta på detta tycker jag .  Som exempel antal datum.....datum1 Årsredovisning undertecknas av styrelse(tror Visma endast godkände dagens datum....fick ej sätta ett framtida datum,tror jag). datum 2, revisorn skriver under, många externa revisorer vill skriva sitt eget datum, dessutom kanske revisorn vill ändra något i årsredovisningen efter granskningen. Datum3, årsstämman hålls. Datum 4, Fastställelsen samma som årstämman oftast men kan vara senare.... som en allmänn kommmentar till Visma. 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Stefan!

Tack för att du hörde av dig med en fråga till oss. Gå gärna in på följande sida och kontrollera vilket datum du har angett här. Se bild nedan.

Om datumet på denna sidan är angivit ''efter årsstämman'' så får du den kontrollen och det känns som lösningen är att du går in och ändrar detta datum. Ett annat alternativ är att du tar kontakt med supporten och då har vi möjlighet att koppla upp och kika tillsammans med dig i ditt program. 

Önskar dig en fin dag.

Tinna

Det som förvirrar är att fastställelsen ligger först .....den borde ligga sist i ordningsföljden då det är det sista som sker...

Det fungerade att ändra detta datum. Inte lätt att lura ut, eftersom knappen "Gå till" på varningsdialogen tar mig till fastställelseintyget. En guide till vilka datum ska fyllas i var hade underlättat, eller att de ligger i en mer logisk följd när hur man fyller i. Håller alltså med om Stefan L553s båda kommentarer.

Hej!

Tack för att ni hörde av er och jag har tagit era tankar och input vidare till teamet. 

Anledningen till att detta skrivs först är för att det inte plockas med när man lämnar in deklarationen digitalt.

Om man vill kunna bestämma helt vad som ska skrivas ut så är våra rekommendatioer att gå in på Rapportcentral - Årsredovisning och där kryssa i det som man vill skriva ut.

Om ni vill att vi ska visa i programmet så är ni varmt välkomna att kontakta supporten så hjälper vi gärna er i den kanalen istället. 

/Tinna

Hedin_
NY MEDLEM

Jag får ett annat felmeddelande "Datum för årsstämman får inte vara senare än dagens datum."

Kan bli lite svårt att hinna med....

Jag får bara till det genom att bakåtdatera eller sätta samtliga datum till dagens datum. Tips på lösning om man vill ha det någon dag frammåt?

/Martin