Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Koppling mellan bankgiro o bankkonto - eEkonomi

Hur kopplar jag mitt bankgiro med bankkonto för faktureringen?

 

Innehållet är verifierat av Visma Spcs 23-03-24

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag är inte riktigt med på vad du menar här men en kundfaktura visar alltid bankgirot för betalning och pengarna kommer sedan in på ditt bankkonto på banken, eftersom bankgirot är kopplat till bankkonton på din bank. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

det gör det inte för mig. På grunduppgifter för kassa/bankkonto kan jag bara uppge ett bankkonto inte bankgirot. Och även om jag har valt primärt företagskonto i kunduppgifterna, så finns ingen möjlighet att bankgirot kommer med i fakturan.
Det enda sättet jag har kommit på nu är att välja alternativt Bankgironr på fakturautskrift i företagsinställningar/övrigt men det känns inte rätt. Denna funktionen borde vara lätt tillgängligt och standard.
Med detta sagt undrar jag, hur ska man egentligen göra?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Hansjoerg,

Riktigt sagt kan du enbart ange ett bankkontonummer på ditt företagskonto under Inställningar - Kassa- och bankkonton. För att få med ditt bankgiro på en kundfaktura behöver du fylla i ditt bankgiro under Företagsinställningar - Inställningar - Grunduppgifter - Bankgiro. Har du en aktiv bankkoppling i programmet kan du inte ändra eller lägga till Bankgiro utan att först ta bort kopplingen. Du behöver sedan ange att kunden ska betala in till Primärt företagskonto under Försäljning - Kunder - Redigera för att bankgirot som du fyllt in under inställningarna ska synas på fakturan när du sedan skapar den.

Du behöver alltså inte ange ett Alternativt bankgiro under Övriga uppgifter då denna funktionen används om kunderna ska betala in till ett annat bankgiro än det som har angetts under Grunduppgifter.

Återkom om någonting är oklart!

/Fanny