Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael Östergren
UTFORSKARE

Köra eEkonomi som "app"? Tips och fråga

Detta är väl en kombo mellan tips och fråga.

 

Har testat skapa webbsidan eEkonomi (https://eaccounting.vismaonline.com/) som App i Mozilla Firefox och i Microsoft Edge (nya Chromium-baserade). Edge fungerar bäst och är faktiskt riktigt trevligt, det går att ha flera av dessa startade och gör jobbandet i eEkonomi mer effektivt, tycker jag. Edge gör också en egen ikon i start-menyn för den.

Man kunde tidigare ha flera öppna också men nu tar de lite mindre plats på skärmen och känns mer som en Windows-App.

 

Men fråga till Visma. Stöds detta? Är det testat? Ska man låta bli? 🤔 Själv har jag inte sett några problem i Edge. Firefox hade lite underligheter om man blivit utloggad och med att öppna rapportutskrifter.

 

Lite bildref (Edge):

Så här gör man den till App i Edge (borde vara väldigt likt Chrome)

Göra App i EdgeGöra App i Edge

Så här ser den ut som App:

Köra eEkonomi som AppKöra eEkonomi som App

4 SVAR 4
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Mikael! 

Tack för ditt inlägg! 
Vi håller på att kika på detta och kommer återkoppla till dig i tråden så fort vi vet mer. Ville bara flika in här så du vet att vi inte glömt bort ditt inlägg. 🙂 

Du får ha en fin onsdag! 
/My 

Tackar!

Jag har kört med den som App sedan jag gjorde inlägget och har inte märkt något som inte fungerar. Men det kan ju vara saker in-under som bara ni har koll på, så återkoppla om det skulle vara att App-läge ställer till något.

 

Lärde mig just att dra och släpp fungerar direkt från Outlook. Hade inte försökt då det inte fungerade i Firefox... Även detta fungerar som det ska i Edge App-läge.

Hej igen Mikael! 

Nu har vi testat och vi ser inte några problem med att köra eEkonomi som app och vi ser att rapporterna fungerar bra. Vi har inte testat detta grundligt men skulle du stöta på något problem på vägen så får du gärna återkomma i tråden, så kikar vi på det. 🙂 

/My 

Tack för återkoppling 👍

 

Blir en ganska trevlig lösning att ha den som App. Jag kör även flera fönster av den så man ser t.ex. listan med fakturor och på så sätt kan lista ut vilket nästa fakturanummer blir... du vet min Idé om filnamn och ämnesrad 😁 Faktura %nummer% %datum% %kundnamn% vilket är formatet jag vill ha filer och ämne för att lätt identifiera.