Hej,
Jag har kört fast lite med årsredovisningen. Fältet ingående anskaffningsvärde är tomt och när jag ska hämta in beloppet ifrån konto 1220 står det bara 0 där. Men längre ner om man kopplar till balansrapporten finns värdet efter avskrivningen med.
Går man in och kollar konto 1220 så ligger hela anskaffningsvärdet där. Någon som vet vad som är fel? Eller kan jag bara fylla i hela beloppet själv?
Företaget är ett litet AB med en nettomsättning på ca 650 000.
Sen har jag en liten fråga till gällande noter och redovisningsprinciper. Jag har en inventarie en släpvagn på konto 1220 som skrivs av på 5 år. Men jag har även restaurang utrustning på konto 1220 som skrivs av på 7 år. Kan man då skriva under redovisningsprinciper 5-7 år för inventarier, verktyg och installationer?
Löst! Gå till lösning.
Hej
Lite svårt att veta varför kopplingen inte fungerar men du kan naturligtvis fylla i beloppet manuellt.
"5-7 år" är helt acceptabelt som värde.
Vänliga hälsningar
RoffaK
Tror jag löste det själv, det är första året i Aktiebolaget som ska avslutas. Så då finns det inget ingående anskaffningsvärde. Så jag fyllde i det under inköp istället.
Fick nämligen felmeddelande på aktiekapitalet med att ingående balans var 0. Så jag sökte runt här på forumet och hittade hur man skulle lösa det. Då slog det mig att det inte finns någon ingående anskaffningsvärde heller. 🙂
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.