Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kostnader i samband med påminnelse- och inkassohantering - eEkonomi

Hej, jag anlitar ett externt företag för att skicka påminnelser på våra obetalda kundfakturor och även vidare för inkassohantering/kronofogdeärende. Hur bokför jag kostnaderna för den tjänsten?
Tacksam för svar 😃
5 SVAR 5
Thomas51
CHAMPION

6062 Inkasso och KFM-avgifter
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! följdfråga... som jag förstått när jag läst ska jag inte redovisa momsen på kostnader som bokförs på det kontot? Företaget jag anlitar har dock fakturerat mig med moms blir inte det fel då?

ps varför får jag inte någon indikation på att frågan är besvarad antingen i programmet eller via mejl? 😞
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! följdfråga... som jag förstått när jag läst ska jag inte redovisa momsen på kostnader som bokförs på det kontot? Företaget jag anlitar har dock fakturerat mig med moms blir inte det fel då?

ps varför får jag inte någon indikation på att frågan är besvarad antingen i programmet eller via mejl? 😞
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du blivit debiterad för moms så har du rätt att dra av det som en ingående moms på kostnaden. Vanligtvis används konto 2641 för den ingående momsen. Och vad gäller din andra fråga så ska man alltid få ett mejl när sin tråd är besvarad. Har du inte fått det kan du kontrollera din profil under E-post och meddelanden och se vilka inställningar du har där.

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

okej tack.

Nu har jag verifierat mejladressen, hoppas att det var det som var fel.