Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

caitlin
MEDLEM

Kunderna förstår inte Faktura OCR Nummer

Milt uttryckt är jag rätt trött på att det autogenererade fältet med QR-koden inte är redigeringsbar.

Med det menar jag att man kan flytta/redigera/ta bort den text som genereras där OCR nummer och bankgiro nummer är.

 

Kunderna förstår inte att bankgironumret inte är OCR numret trots att jag försöker vara övertydlig i både mail skrift på fakturan.

Nästan alla som betalar mina fakturor anger bankgironummer som OCR nummer.

Det är helt döfött att det står i QR-kod fältet på fakturan:

Förfallodatum                          2022-07-28
OCR                                                      8144
Anges vid betalning
Bankgiro                                       533-2127

 

Det står "Anges vid betalning" sen direkt under står bankgiro. Hur tänkte ni här? Detta är så irriterande! På i stort sätt alla betalningar i min bank står bankgirot istället för OCR.

 

Skickar med bildexempel:

Första bilden så som det är idag.

Andra och tredje bilden är exempel på hur jag skulle vilja ha det. Med bankgironumret längs nere i höger hörn.

Kan man finna en lösning på detta? Mvh Ronnie NieMec

OriginalOriginalExempel 1Exempel 1Exempel 2Exempel 2

3 SVAR 3
Khedron Wilk
CHAMPION

Jag kan ha fel men jag vill väldigt starkt minnas att exakt det här problemet påtalades av andra kunder för flera år sedan med motsvarande föreslagen lösning. Men att ingen förbättring tycks ha skett. Hittar inte den gamla tråden, eventuellt på grund av att Visma Spcs har som policy att ta bort (dölja) gamla diskussiontrådar. (Men kan vara jag som är dålig på att söka.)

caitlin
MEDLEM

Ja det förvånar mig inte alls. Ringde supporten och där var svaret att jag skulle vända mig hit och att önskemålet skulle föras vidare. Jag får väl byta till något annat än visma...

Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @caitlin och @Khedron Wilk !

 

Tack för att ni skriver in. 

 

Precis som ni nämner är i dagsläget fältet med QR-koden inte redigeringsbart. Och som du säger @Khedron Wilk  är det mycket möjligt att ett liknande önskemål har skrivits in här i forumet tidigare. Den 5e april i år förändrade vi vår idéhantering och flyttade den från forumet och in till respektive produkt. Idéflikarna och idéerna som hade skrivits in innan den här förändringen är arkiverade men sparade för vår referens, så det kan vara anledningen till att det gamla inlägget inte kommer upp i sökfältet. Jag länkar inlägget Vi flyttar idéhanteringen från forumet till era produkter där ni kan läsa mer om den här förändringen. 

 

Vi tar självklart fortsatt emot era önskemål, men nu via respektive produkt istället för forumet. @caitlin du är varmt välkommen att lämna ditt önskemål via knappen Feedback och förslag inne i Visma eEkonomi. Jag ber om ursäkt om du fått annan information angående idéhanteringen innan. Jag skickar även med användartipset Idéhantering i din produkt - upplägg och tillvägagångssätt där du kan läsa mer om hur du går tillväga för att lämna ditt förslag direkt i Visma eEkonomi.

 

Jag vågar i dagsläget inte lova om detta är något som kommer att utvecklas inom närtid, men vår utvecklingsavdelning ser över och utvärderar alla önskemål som kommer in via produkterna. 

 

Har ni några fler frågor eller funderingar är ni varmt välkomna att höra av er här i tråden. 

 

Önskar er en fin torsdag!

/Agnes 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂