Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Frédéric
MEDLEM

Kundfakturalista till Excel

Hej,

När jag skapa en kundfakturalista till excel jag har inte varje faktura på en rad men information spriddar sig i 2 rader + en rad som är tomt

"Fakturanr""Ver. nr""Kundnr""Kundnamn"    
  "Kategori""Fakturadatum""Förfallodatum""Belopp exkl. moms""Moms""Totalbelopp"
        
1452211524KUND NAME    
  Normal02/01/202301/02/202310000200012000
        

 

Om jag vill har alla information som en table det är en stor jobb att flytta information på rätt plats.

 

Finns det en parameter som man kan andra detta?

Så jag kan ha alla information som en tabell? Så där:

"Fakturanr""Ver. nr""Kundnr""Kundnamn""Kategori""Fakturadatum""Förfallodatum""Belopp exkl. moms""Moms""Totalbelopp"
1452211524KUND NAMENormal02/01/202301/02/202310000200012000
Osv…         

Tack för hjälpen

/F

5 SVAR 5
AnnicaL
CHAMPION

Tyvärr finns bara denna dåliga variant av listan, jag kan inte förstå hur nån tänkt som gjort textfilen likadan som pdf-rapporten och därmed värdelös i Excel. Inte ska man väl behöva bygga ett makro för att sortera om raderna till något användbart? Gör om och gör rätt ! 

OK 😞 Tack för din svar iaf

Kanske finns ett plats var man kan önskar förbättringar ?!?

🙂

Hej @Frédéric 

Du är välkommen att lämna ditt önskemål direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi

 

I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

 

Hoppas vi ses i forumet snart igen

//Tinna

Frédéric
MEDLEM

Tack, Jag fick äntligen tid för att ge feedback. Hoppas de ska förstår min förslag 😉

@Frédéric 

Härligt att höra. Om det är några oklarheter kommer mina kollegor säkert att höra av sig till dig. 

 

Ha en härlig vinterdag!

//Tinna