Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Kundförlust - det går inte att göra så som det står i årsavstämningen? - eEkonomi

Det går inte att göra så som det står i årsavstämningen i eEkonomi, dvs Gör så här: Välj Försäljning - Kundfakturor. Använd funktionaliteten för Kundförlust som finns under knappen Åtgärder på fakturan. Du får välja om det är en konstaterad- eller befarad kundförlust.

Den åtgärden finns inte ens?
2 SVAR 2
NY MEDLEM

Re: Kundförlust - det går inte att göra så som det står i årsavstämningen? - eEkonomi

Inget tips här heller?
ANSTÄLLD

Re: Kundförlust - det går inte att göra så som det står i årsavstämningen? - eEkonomi

Hej Mia,

Anledningen till att alternativet Kundförlust inte finns under knappen Åtgärder beror troligtvis på att du arbetar med kontantmetoden och att ingen kundfordran har bokats upp.
Dessa bokas normalt sett upp när ni skapar årets sista momsredovisning. 
Vill ni boka upp de obetalda kund - och leverantörsfakturorna nu kan ni gå in under Inställningar - Räkenskapsår och IB - klicka på ditt år i listan och Redigera. Nu har du längst ned i högra hörnet knappen Boka upp kundfordringar och lev. skulder.
När detta är gjort så kan du registrera en kundförlust under knappen åtgärder.

Ha en fin dag!
/Cecilia