Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Kundförlust - eEkonomi

Har en konstaterad kundförlust.
Sitter nu med momsredovisningen och där står den med som verifikation att kontrollera.

Vad ska jag göra, är allt rätt eller behöver jag ändra något?
6 SVAR 6
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Kundförlust - eEkonomi

Hej,

Du behöver förmodligen ange momskod 05 på konto 6351 för att det ska bli rätt i momsdeklarationen.

Som det är nu kommer momsen med i rapporten, men kundförlusten kommer inte med i omsättningen.

//Tina

Highlighted
NY MEDLEM

Re: Kundförlust - eEkonomi

Tusen tack Tina
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Kundförlust - eEkonomi

Går man in i systemet och ändrar som Tina föreslår så varnar ju systemet för att kontot 6351 inte skall ha en momskod??
Mats
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Re: Kundförlust - eEkonomi

Hej!
Programmet följer en standard och normalt sett har inte kostnadskonton en momskod men du kan ändå lägga till detta, alltså gå förbi varningen. Vill du inte lägga till det i kontoplanen kan du lägga till det bara på verifikationen genom att leta upp verifikationen, välja Åtgärder - Korrigera momskod. 

/Sanna
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Kundförlust - eEkonomi

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Konstaterad kundförlust - Visma eEkonomi.

Hej,
Jag har bokat  konstaterad
kundförlust. Måste jag uppdatera momskod för konto 
6351
Konstaterade förluster på kundfordringar och välja någon av momskoderna 05?
Highlighted
MODERATOR

Re: Kundförlust - eEkonomi

Hej! Hoppas att svaren ovan hjälpte dig. Annars får du återkoppla till oss.

Ha det fint!

/ Linnéa