Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Kundregister som medlemsregister? Annan lösning? - Visma eEkonomi

25 SVAR 25
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Kundregister som medlemsregister? Annan lösning? - Visma eEkonomi

Hej Britt-Marie,

Skulle du kunna utveckla din fundering här. Du har dubbla register i Föreningsprogrammet, men är inte helt med på din fråga här?

Tack på förhand.

/Victor
Highlighted
NY MEDLEM

Finns det ett renodlat medlemsregister eller måste man använda kunders register? På er hemsida utlovas både ett medlemsregister och kort!? Jag tänkte lägga upp ett medlemsregister men hittar inget
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej Britt-Marie,

Om du går in under Försäljning- Där hittar du två olika typer av register, dels ett som heter Medlemmar/Kunder, det är uppbyggt mer som ett Kundregister, men du hittar även något som heter bara Medlemmar. Där kan du lägga upp medlemmar, skapa olika kategorier, t ex Familj, lägga till olika sektioner inom föreningen och gruppera personer mm.

Efter det kan man sen t ex skapa ett Avtal och koppla mot antingen hela Registret eller mot en specifik gren av föreningen och så vidare.

Hoppas detta besvarar din fråga.

/Victor
Highlighted
NY MEDLEM

Jag har letat under försäljning men det finns bara kunder.? Jag hoppas att fick det jag beställde nämligen. Visma Förening.
Highlighted
NY MEDLEM

Jag vet inte vad jag gör annars.Det måste jag ha.
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej,

Det står på Ikonen på ditt skrivbord vilket program du har. Är du redan inne i programmet står det längst upp till vänster. Skulle det vara fel på något sätt, rekommenderar jag att du kontaktar vår försäljningsavdelning på 0470-706000.

Tack för din fråga.

/Victor
Highlighted
NY MEDLEM

Jag har ingen ikon på skrivbordet och har även kollat min beställning .. och den är rätt dvs Visma Förening.
Highlighted
NY MEDLEM

Nu har jag pratat med en support via Kundtjänst och han säger att detta du menar med medlemsregister finns bara i den lokala versionen för föreningar inte i eEkonomi versionen. . Som jag har frågat och frågat innan jag beställde e Ekonomi Förening. Nu känner jag mig ställd. och förvirrad.
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Britt-Marie!

Då förstår jag ditt dilemma, som min kollega har förklarat så finns tyvärr inte den funktionen i dagsläget i eEkonomi utan endast i Visma Förening som är ett lokalt installerat program.
Gör som så att nu när vi benat ut hur det ligger till och vilka alternativ som finns, så tycker jag att du känner efter hur du vill fortsätta och sedan ringer du in till oss på: 0470 - 70 60 00 och ber att få prata med vår försäljningsavdelning.
Skulle du vilja byta till Visma Förening kan vi hjälpa dig med både det och en konvertering av register från eEKonomi till Visma Förening.

/Carl