Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Britt-Marie
NY MEDLEM

Re: Kundregister som medlemsregister? Annan lösning? - Visma eEkonomi

Ja i dagsläget vet jag inte hur vi ska göra.. Har diskuterat detta med min ordförande.. Han i sin tur sköter också en annan förening och trodde att han kunde bara beställa ett USB MINNE vilket jag hade fått besked om att det var OK.. Tyvärr blir det olika besked beroende på vem du frågar. Det tar på krafterna detta. Det gick tydligen inte att köpa bara ett USB minne. Sen skulle man också kunna styra denna enorma kontoplan till Föreningsnivå enl ytterligare en support men det går inte... Inte konstigt att man önskar sig tillbaka till en gammal manuell bokföring.
VictorMagnusson
ANSTÄLLD

Hej Britt-Marie,

Jag skulle verkligen rekommendera att du tar en kontakt med Försäljningsavdelningen angående ett eventuellt byte av program. 

/Victor
Britt-Marie
NY MEDLEM

Har flera gånger varit i kontakt med kundtjänst, chattat, både före köp för att få råd och sen efter ..med olika handläggare och fått olika svar. Varför kan man inte lägga in medlemsregister under kunder i eEkonomi? Varför heter det eEkonomi Förening? Man blir alldeles paff när man går in i systemet första gången. Inget direkt föreningsanpassat möjligtvis medlemsavgifter och medlemslotteri. Nu vill jag inte längre ha ett lokalt program..Eftersom jag nu har haft ett jättejobb med att försöka anpassa vår förening med eEkonomi. Ingen har berättat att föreningar är hänvisade till det lokala programmet om de nu vill ha medlemsregister och även mindre och mer anpassad kontoplan. Hemsidan är lite missvisande vad gäller föreningar.
Hälsningar
Från en besviken kund

Hej Britt-Marie! 

Om det känns okej för dig skulle jag jättegärna vilja be en kollega på vår försäljningsavdelning att kontakta dig för att stämma av vilket program som fungerar bäst för dig. Det är mycket tråkigt att du känner att du inte fått rätt information angående den produkt du köpt. 

Återkoppla gärna här om det är okej för dig att vi ringer upp så återkommer vi till dig den vägen.

/Lovisa
Pacsac
CHAMPION

Den dag man kan få eEkonomi anpassad till förening (ansluten till RF) kommer jag gladeligen att byta till det. Det bokföringsprogram som Swedbank erbjuder är inte bra (om man utrycker sig snällt)

Britt-Marie
NY MEDLEM

Ja jag trodde i min enfald att även föreningar fanns representerade i eEkonomi . Man får den uppfattningen när man läser hemsidan. Det är bara föreningar som fattas ..övriga företagsformer finns.
4952__
NY MEDLEM

Hej,
jag har fått samma uppfattning som dig Britt-Marie, hemsidan visar fortfarande, 1 år senare att det finns "förening på nätet".
Jag har ett ännu bättre förslag till er på Visma, utveckla några enklar föreningsfunktioner i Eekonomi så som att massfakturera och kunna ha vissa ytterligare fält på kunden så tror jag man kommer mycket längre.

Själv sitter jag med en förening på 146 fastigheter och X medlemmar och ser gärna en vidareutveckling av moln-lösningen isf att hålla på med exe-filer... känns inte så modernt.

Finns det planer på att lyfta e-ekonomi så det också har lite fler föreningsfunktioner?

/Martin

Karl Wilsborn
ANSTÄLLD

Hej!

Ni kan följa en tråd om avtalsfakturering här, och en om kontoplaner anpassade för föreningar här.

/Karl
Lidnas
NY MEDLEM

Hej
Jag är  kassör i en Samhällsförening och jag har läst denna tråden, men jag undrar ändå då jag inte fått helt klart för mig, kan jag registrera våra medlemmar i kundregister och följa dom? är det plan på att lägga till förening i Visma eEkonomi?
Tacksam för svar
mvh Margreth
Cecilia Towner
ANSTÄLLD

Hej Lidnas,

I dagsläget fungerar det så i Visma eEkonomi för förening att du lägger in dina medlemmar under Försäljning och kunder.
Du har även i dag stöd för massfakturering om ni har en fast avgift för era medlemmar.
Hur det fungerar kan du läsa om i »Nyheter i eEkonomi-familjen 

Ha en bra dag
/Cecilia