Hej!
Ett år har snart gått och ingen ny funktionalitet gällande medlemsregistret har tillkommit. Ni har ju många bra funktioner i visma förening som vore toppen att få in i eekonomi. Som jag tror fler än jag skulle uppskatta.
Här följer saker som saknas.
Grupper medlemmar i familjer (inkl deras fält), medlemskategorier, medlem, aktiv, betalt mm, även den fria medlemskategorin saknas.
/Johan
Hej @Fd medlem
Jag kommer nedan beskriva hur tanken är att du ska arbeta i eEkonomi för föreningar. I nuläget så lägger du upp medlemmar under Försäljning - Kunder. Det du beskriver som medlemskategorier har vi stöd för men kallas i eEkonomi för Kundetiketter och dessa lägger du upp under Inställningar - Kundetiketter. Du har med hjälp utav dessa då möjlighet att massfakturera dina medlemmar och du kan läsa mer om hur du gör detta i hjälpavsnittet Skapa flera fakturor.
Du kan också lägga upp om en medlem är aktiv eller ej via registret under Försäljning - Kunder. Genom att klicka på en medlem i listan - Redigera, så kan du bocka ur Aktiv vilket gör att medlemmen blir inaktiv i listan. Skulle du sedan vilja se alla medlemmar genom tiderna till exempel så kan du i listläget bocka i Visa även inaktiva poster som finns till vänster under sökrutan.
Vad det gäller medlemmar i familjen kan jag absolut ta det vidare som en idé framåt, även den fria medlemskategorin. 🙂
Är inte helt hundra på vad du menar när det gäller betalt m.m, kanske har vi även en lösning för det och då tar jag gärna emot mer information så kikar vi på det. Om lösning inte finns så tar jag gärna mer info för att kunna ta med även detta som ett önskemål och idé.
Hör gärna av dig i tråden igen så hörs vi!
/My
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.