Hej, jag är tämligen ny användare av Visma eEkonomi. Nu har jag krediterat en felaktig kundfaktura men missade att kvitta den. Nu dyker båda upp som "obetalda" varje gång jag ska bokföra en bankhändelse. Jag har letat under Åtgärder på båda men inte hittat något sätt att kvitta dem i efterhand. Någon som vet hur jag ska göra? Mvh Tom
Under Försäljning - kundfakturor längst till höger på kreditfakturan i en "drop down" skall det finnas ett val kvitta faktura
Tyvärr, det enda som finns i den menyn är alternativen "Skicka eller skriv ut", det var anledningen till min ursprungliga fråga.
Har du inte rutan Åtgärder ?
Nej, den är nog kvittad. Det handlar om en Swish-inbetalning som blivit bokförd två gånger. Jag måste har trasslat till det rejält när jag skulle boka av den ena. Den ligger nu kvar som "Förväntade betalningar från Swish" (1580 - Fordringar för kontokort och kuponger.) trots kreditering. Problemet är hur jag ska få bort utan att röra till det (ännu mer)
är den kvittad i Kassa och bankhändelser så kan du ångra där
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.