Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-05-17
15:10
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-05-17
15:10
Lägga in fjolårets uppgifter från NE-bilaga? - eEkonomi
Jag har näringsverksamhet som där jag har i fjolårets deklaration redovisat i NE-bilagan om företagets eget kapital (B10) och Underskott (R48). Hur får jag med de grunduppgifterna så att de räknas ut i årets deklaration?
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-05-17
17:54
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-05-17
17:54
Se till att saldon är med som ingående balanso efterkommande års bokföring
Mikael
Mikael
Svara
2018-05-18
12:11
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-05-18
12:11
Hej Joosh!
Ingående saldon/balans lägger du in i eEkonomi under Inställningar - Räkenskapsår och IB. Detta gör du på första året i programmet. Följande år så förs det över automatiskt.
Du kan också läsa in en SIE-fil i programmet för att få med dig tidigare år och balanser, om du bokfört i något annat program tidigare. Detta gör du under Inställningar - Import och export - SIE-import och export av bokföringsdata.
Trevlig helg!
/Moa
Ingående saldon/balans lägger du in i eEkonomi under Inställningar - Räkenskapsår och IB. Detta gör du på första året i programmet. Följande år så förs det över automatiskt.
Du kan också läsa in en SIE-fil i programmet för att få med dig tidigare år och balanser, om du bokfört i något annat program tidigare. Detta gör du under Inställningar - Import och export - SIE-import och export av bokföringsdata.
Trevlig helg!
/Moa