Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga in kundfakturor med tidigare fakturadatum

Kan jag inte lägga upp kundfakturor retroaktivt med tidigare faktura datum i eEkonomi? Faktura datum måste ju stämma med fakturan som redan är upprättad och inbetald. Hur gör jag annars? /Petra

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! När du har plockat upp din kund, när du gör en ny kundfaktura, så blir det möjligt att ändra fakturadatumet. 

Jag försöker lägga in kundfakturor med nov-17 som fakturadatum men det fungerar ej kunden har bytt ekonomiprogram och vill ha med kundfakturorna som gjorts förra månaden vad gör jag 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Tina!
Får du något felmeddelande? Förklara gärna lite närmare vad som händer.
Tillhör fakturorna ett tidigare räkenskapsår som inte finns upplagt i eEkonomi, om ni precis är i en brytpunkt för räkenskapsår? 
Om du skapar en kundfaktura i eEkonomi så ska det gå bra att skapa denna bakåt i tiden. 

Behöver du få det löst snabbt så rekommenderar jag att du kontaktar supporten via chatt. 

Ha det gott!
/Sanna

Det tog halva dan att förstå när man gör ett utkast med det datum man vill ha, bakåt i tiden så ser det ut som rätt när man förhandsgranskar men sen när man stängt utkastet och öppnar det på nytt så byter den till dagens datum. Herre je så mycket tid jag la ner på det innan jag fattade att om jag sparade fakturan direkt så hade datumet inte ändrats. Då kunden gjort fakturorna i ett annat program och inte nummerserien skulle bli fel vågade jag först inte spara innan jag dubbelkollat alla fakturor och därför hade jag dom i utkast ...Vore bra om ni skrev om detta med utkast och datum i era förklaringar det är ju omöjligt som ny att veta
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Tina!

Det stämmer att det fungerar så som du nämner. Jag förstår att det kan vara lite förvirrande!

I den här tråden diskuteras detta sedan tidigare. Följ/rösta gärna på den tråden! Där uppdaterar vi om det skulle komma en eventuell förändring i funktionen.

Ha det fint!

Moa