Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga in traktamenten som kvittas mot egna uttagen? - eEkonomi

Jag har nyligen bytt till visma eEkonimi och är lite förvirrad. 

Jag har en enskild firma och problemet är nu att jag försöker få till den löpande bokföringen.
Jag vet hur det skulle fungera vid bokslutet, då dessa traktamenten som mycket annat ska "kvittas" mot vinsten i firman osv, så det behöver jag ej ha förklarat.

Jag ska ge ett enkelt exempel på mitt problem..

Ponera att jag plockat ut 50k i egna uttag från företagskontot till mitt privatkonto,
av dessa 50k, sen har jag resten av mina kostnader för firmabil försäkringar osv, dessa är ju leverantörsfakturor jag betalar så det är jag med på.
Men sen kommer det till dessa 17k i traktamenten from januari i år tills nu, då jag har jobbat runt om i Sverige.

Jag vill nu lägga in dessa 17k i traktamente i min löpande bokföring utan att behöva plocka ut 17k från företagskontot som ett uttag.

Hoppas ni förstår hur jag menar, vill bara veta hur jag ska göra för att det ska synas på balansräkningen att jag har dragit av 17k för traktamenten.

Jag har kan ha gjort en liten fundering till ett betydligt större problem än vad det är, men det må så vara! haha
2 SVAR 2

Hej!

Gör en manuell kontering på detta under Bokföring - Verifikationer. Enligt ditt exempel:

K2018    17000
D5800    17000

Jag antar att du menar att det ska synas i resultaträkningen och det gör det efter denna kontering 🙂

Mvh
Lovisa 
Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack...som jag misstänkte så var det rätt simpelt..haha.

återigen tack så mkt.