Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johnny4
MEDLEM

Lägga till konto för bokförda saldon på startsidan

Jag har ett föreningskonto där min skogsägarförening sätter in pengarna för mina leveranser mm, konto nr 1942. Det syns tyvärr inte på startsidan under bokförda saldon utan då får jag titta i balansrapporten för att se saldot. Går det att få in under bokförda saldon på startsidan, det är ju ingen bank så jag kan väl inte göra en bankkoppling. Bokföringen till kontot gör jag själv, jag skulle bara vilja se det på startsidan. 

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Johnny4!

 

På startsidan är det Företagskontot och Kassakontot som visas. De bokföringskonton som du har kopplat till företags- och kassakontona är de som är inkluderade under bokförda saldon.

 

För att se konto 1942 på den startsidan kan du lägga upp ett till Företagskonto som du kopplar till 1942 under Inställningar - Kassa- och Bankkonton - Nytt bankkonto - Företagskonto. Se exempel nedan.

 

Du behöver inte ha någon bankkoppling till detta kontot. Eftersom att ni använder det kontot för att registrera in- och utbetalningar så kan ni göra detta manuellt via Kassa- och bankhändelser - Ny bankhändelse.

 

Återkom gärna om något känns oklart eller om du har några andra funderingar.

/Tinne

Det löste sig, tack fördet.

 

Kul att höra att det hjälpte dig!

 

Varmt välkommen tillbaka till forumet.

/Tinne