Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga till projekt på redan bokförda leverantörsfakturor

Jag skulle vilja kunna lägga till projekt på redan bokförda leverantörsfakturor. Det händer ju att man missar det vid registreringen och kommer på det efteråt.

8 SVAR 8
AnnicaL
CHAMPION

Hej,

Du får då lägga till en rad på verifikationen eller göra en korrigeringsverifikation. 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag får inte upp alternativet att lägga till en rad.

 

Vad händer med periodiseringarna om jag gör en korrigeringsverifikation? Måste allt göras om? Det verkar betydligt lättare om man kunde redigera Projekt.

Menar du att det inte blir något plus i högerkanten? Då är det bara ändringsverifikation som gäller. Du får nog periodisera båda raderna för att få bort de som ligger från den felaktigt bokade fakturan.  Alltså både den utan projekt och den med.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Precis, på vissa av fakturorna får jag inte upp det gröna pluset i kanten i efterhand.

Lurigt det där, har märkt samma sak själv men inte kunnat klura ut vad som styr. Kanske om den är betald? Men på verifikationen brukar det gå bättre. 

Hej på er! 

Ville klargöra när en leverantörsfaktura går att ändra direkt på eller när man som i ert fall får ändra via själva verifikationen istället. Fakturan kan redigeras så länge den inte ingår i en momsrapport eller en låst period. För att aktivera den här inställningen går du in på Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter - Tillåt redigering av leverantörsfakturor

Ha en fin fortsatt dag! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Om man vill lägga in projekt på en faktura som ingår i en låst period, hur gör man då. Ska ju inte ändra på beloppen eller något, bara lägga till projekt. / Elina 

Hej Elina,

Har du testat det som min kollega My skriver i sitt inlägg? Om det inte fungerar hos dig så hör gärna av dig igen, gärna med ev. felmeddelande eller likande, så hjälper vi dig gärna. Du kan även ta kontakt med våra kunniga kollegor på supporten

 

Trevlig helg!

Tinna