Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Lägre arbetsgivaravgift i stödområde - eEkonomi

Jag har anställda i stödområde och har då rätt till lägre arbetsgivaravgift. Hur ändrar jag det i systemet. När jag tar ut arbetsgivardeklaration så är alla uppgifter låsta, så jag kan inte ändra där. Inte kan jag skriva in i ruta 99, total sjuklön, heller.
9 SVAR 9

Re: Lägre arbetsgivaravgift i stödområde - eEkonomi

Vismas intresse för att stödja lägre arbetsgivaravgift verkar lågprioriterat. Det verkar vara manuell justering som gäller. Ett annat exempel finns i:

Avdrag för forskning i arbetsgivardeklaration - eEkonomi
(med länk till ett två år gammalt ärende)

Hoppas du får en bra vägledning i hur du ska göra de manuella justeringarna.
CONTENT PRODUCER

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2019-11-28 15:46 )

Hej!

Det finns i dagsläget inte stöd för dessa former av arbetsgivaravgifter i lönemodulen i eEkonomi. Förstår att det är en mycket angelägen funktion om man har rätt till dessa. Lönemodulen i eEkonomi är en grundläggande och relativt enkel tilläggstjänst, det är också tanken med modulen. Just i detta fallet får man, precis som Gustaf nämner, justera manuellt. Funktionalitet finns i våra löneprogram, alltså krävs något av dessa om man känner att man inte vill justera manuellt i eEkonomi och önskar bredare funktionalitet. Du kan läsa mer på vår hemsida om Visma Lön.

I tråden som Gustaf länkar till behandlas önskemålet för avdrag för forskning, men jag skickar även detta vidare till utvecklingsavdelningen som ett önskemål. 

Ha en fin dag!

/Moa

UTFORSKARE

Hej! Jag är i stort behov av detta då vi bor i stödområde.
Snälla fixa det! Även för forskning och utv.
Camilla
NY MEDLEM

lätt att ändra vid inlämning, behöver jag ändra i programmet och hur?

Fick reklam från en sådan där "noreply"-adress idag, så jag skriver i ert forum istället. Det har väl samma effekt antar jag...

Lönebesked direkt i ditt Visma eEkonomi
Med tillvalet Lönebesked är det enkelt att hantera löner direkt i ditt
Visma eEkonomi. Du får hjälp att registrera löner, skatter och arbetsgivaravgifter. Allt går automatiskt in i din bokföring. Logga in i Visma eEkonomi och aktivera direkt.
Om nu allt går automatiskt, innebär det att ni har infört stöd för olika typer av lägre arbetsgivaravgifter nu?

Detta verkar förövrigt vara samma BUG som rapporterades för två år sedan i
Avdrag för regionalt stöd i arbetsgivardeklarationen - eEkonomi
NY MEDLEM

Fortfarande en aktuell fråga, jag kan inte va ensam i stödområde.
ANSTÄLLD

Hej Stefan,

Jag hänvisar dig till att fortsätta följa forumtråden »Avdrag för regionalt stöd i arbetsgivardeklarationen istället då det är där vi kommer komma med uppdateringar i denna fråga.

Ha en fin dag!

/Cecilia
NY MEDLEM

Vill också ha det! Vi är ganska många små företag i just stödområden och det kan ju vara så att små företag i högre uträckning försöker klara sig utan dyra löneprogram och använda den inbyggda lönefunktionen. När t.ex valet finns för reducering pga forskning så är det lite märkligt att det inte finns motsvarande val för stödområde....