Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Christel9
UTFORSKARE

Lämna feedback är inte enkelt!

Hej!

 

Tänkte "göra rätt" och lämna feedback på rätt ställe, men det var omöjligt.. 

Kunde inte ange mitt vanliga mail som jag har normalt för Visma, utan tvingades in på en googleinloggning som inte är den mail jag använder normalt. Måste väl kunna lämna idéer utan googlekoppling??

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Christel9 

Bra att du hör av dig så ska jag försöka förklara hur det kommer sig att du får upp texten om Googleinloggningen. 

 

Du inte måste använda dig av ett Google-konto för att lämna ditt förslag.  I formuläret står det Logga in följt av *obligatorisk men det är inte obligatoriskt att varken ha ett Google-konto och/eller vara inloggad för att kunna fylla i formuläret.  

 

Vi använder oss av Googles formulär-lösning i idéhanteringen och det som händer om du har ett Google-konto och är inloggad är att det du fyller i formuläret sparas automatiskt. Vi kan tyvärr inte få bort texten obligatorisk utan det kommer med formuläret. Att lämna mejladress och att fylla i formuläret är dock helt valfritt och kan göras oavsett om du har ett Google-konto eller inte. 

 

Tack för att du delar med dig av dina förslag på programförbättringar. 

 

//Tinna

 

Nu ska jag krångla till det lite till..

När jag går in kommer det upp ett googlekonto som inte tillhör mig, med automatik.. En vän använde dator vid ett tillfälle (hade inget med Visma att göra) och antagligen sitt googlekonto. Så om jag nu fyller i synpunkrer (från denna datorn) så registreras det på någon annan!!?

Jag sitter just nu på en dator jag inte använder så ofta, men ibland. Därför har väl inte detta problemet uppstått för mig tidigare.

Men jag kan då inte välja bort googlekopplingen vad jag kan se, försökte flera gånger tills jag gav upp.

@Christel9 

 

Ja det var lite krångligt att du är inloggad på någon annans googlekonto. Det bör du nog inte vara 🙂

 

Vad händer om du öppnar Chrome på din dator och klickar högt upp till höger på profilbilden? Synkronisering är på. Klicka på inaktivera under Du och Google och sedan på Inaktivera igen. Nu borde du vara utloggad från din väns konto och kunna lämna önskemål. 

 

 

Även om det inte ingår i supporten så är jag är ganska säker på att mina kollegor på supporten gärna hjälper dig om det skulle krångla. Annars får du gärna återkomma till mig så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig. 

 

//Tinna

Hej igen!

Har nu grävt djupare i detta. Och han var inte inloggad.. men pga att han en gång varit det, så blev jag tvingad att välja en google inloggning. Lite knepigt kan jag tycka att det fungerar på detta sätt hos er. Men nu har jag lyckats rena cockies för just google och då fungerar det!

Men det får inte vara krångligt att lämna feedback..

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej @Christel9!

Ville bara flika in här och säga att vi ska utvärdera vår idéhantering. Tacksamt att du tagit dig tiden och lämnat denna feedback till oss. Vi håller med om att det ska vara enkelt att lämna en idé! Idag använder vi oss av Googles egna formulär för att ta in alla idéer, och i ditt fall så verkar en annan användare ha blivit sparad i webbläsaren vilket gjorde att detta problemet uppstod. Skönt att det löste sig till slut och snyggt jobbat. 

Har du några fler funderingar är du varmt välkommen igen. 

Trevlig eftermiddag!

// Ebba