Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lång e-postadress i sidfoten - Visma eEkonomi

Hej!

Jag har ett problem med sidfoten i utskrifterna i eEkonomi av fakturor och andra dokument. 
Min epost adress är lite för lång så den skriver över mitt org nummer.. Se bif bild. 

Går detta att lösa? Utan att byta epostadress...



/Mathias
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Du kan inte påverka mallen på något sätt men ett alternativ du kan prova, för att slippa byta adress, är att lägga din e-postadress som fakturatext istället. För att få till det börjar du med att ta bort din e-postadress under Inställningar - Företagsinställningar från fältet E-postadress. På så sätt står det ingenting om e-postadress längre, nedtill på dina fakturor.

Gå sedan vidare till fliken Övriga uppgifter och lägg in e-postadressen i rutan Fakturatext. Eventuellt kan du komplettera med en text som förtydligar att det är företagets e-postadress. Det du skriver in hamnar under artiklarna på fakturorna du skapar hädanefter.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Epost adress på faktura innehåller för många tecken och skriver över nästa faktur....

Mina fakturor blir fel utseeende mässigt då min epost info@mirkkainternationamoving.com innehåller 34 tecken så skriver den över nästa fält med epost adress. Ser hemskt ut och önskar förändring omgående.