Det är så svårt att skicka feed back till Supporten.
Jag vill bara informera er att era servrar är jätte långsamma. Och fråga när ni tror det är avhjälpt.
Mvh Ragnar
Löst! Gå till lösning.
Hej! Under gårdagen hade vi tyvärr lite driftstörningar som gjorde att det var problem att arbeta i tjänsten och det upplevdes väldigt långsamt. Detta löstes under gårdagen och är inte ett pågående problem idag.
@Ragnar Jag ser till att kollega kontaktar dig för att felsöka varför du fortsatt upplever problem.
Hej! Idag har vi släppt förbättringarna på prestanda problemen och förhoppningsvis kommer ni att framöver uppleva programmet betydligt snabbare. Återkoppla gärna om några dagar hur ni upplever det.
Ha en fin dag!
Bästa Visma,
Det har varit rätt omfattande problem med era servrar de senast två månaderna. Det hela framstår som något ironiskt, eftersom just ni förespråkar "Framgång med Fastpris". Skall man i beräkningen för denna "framgång" också ta höjd för långsamt bokföringsprogram i form av eEkonomi, eller är lösningen att gå tillbaka till världens bästa programvara Visma Administration och serverinstallationer?
En mycket klok herre, Leifi Plomeros myntade det legendariska uttrycket " Du skall veta sig vad säljer, va?".
Idag är det än värre!!! Nu är det dags att någon svarar och ersätter mina timmar stirrandes på ett snurrande hjul!!
Hej! Under gårdagen hade vi tyvärr lite driftstörningar som gjorde att det var problem att arbeta i tjänsten och det upplevdes väldigt långsamt. Detta löstes under gårdagen och är inte ett pågående problem idag.
@Ragnar Jag ser till att kollega kontaktar dig för att felsöka varför du fortsatt upplever problem.
Servrarna är fortfarande långsamma och det är en pina att jobba emot dom då man måste sitta och vänta på att det skall hinna registreras. Har Visma gjort en nedgradering av server eller har dom installerat något nytt script som är för tungt för servern att hantera? Har varit så i flera veckor nu, så det är ju inte bara något tillfälligt.
Hej!
Jag har undersökt detta närmre och har fått information om att det just nu inte är ett generellt problem som vi har.
Vi behöver se hur det ser ut i din miljö och jag vill därför be dig att kontakta mina kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp sig och fortsätta felsökningen där.
Önskar dig en fortsatt fin eftermiddag!
/Tinne
Vi upplever eEkonomi som väldigt långsamt att arbeta i sedan flera veckor tillbaks. Det har nu kommit till en gräns då vi måste se oss om efter alternativ om inget drastiskt sker. När man påtalar det för er support får man bara standardsvaret att ni inte har några problem just nu. Vi har testat med 6+ datorer, på olika 5 kontor, i både Chrome och Edge.
jag kan säga att jag senast igår ägnade 75% av min arbetsdag åt att registrera inte mer än 100 händelser pga att varje tog sina extra sekunder och man loggades ut. Dessutom kan jag av erfarenhet påstå att när kundtjänst svarar att de tar detta på allvar och att de ska ta det vidare så är det bara skitsnack. då gör ingenting åt saken. Dessutom fungerar inte chattfunktionen när man behöver den som mest.
Nu ska man försöka komma i kontakt med säljavdelningen också... önska mig lycka till.
Hej!
Det är såklart väldigt tråkigt att ni upplever dessa problem i programmet. Prestanda är något vi alltid jobbar med och släpper regelbundet förbättringar. Tyvärr verkar det som några få kunder upplever större och mer frekventa problem med prestandan och jag har nu tagit detta vidare och vi kommer att felsöka vad det kan vara som gör att just ni drabbats av detta. Jag kommer mejla er lite frågor och jag vet att några av dem kommer uppfattas som väldigt basic men jag vill verkligen säkerställa allt och se till att få med så mycket info som möjligt. Jag hade verkligen uppskattat om ni kunde svara på dem så fort och utförligt som möjligt för att underlätta felsökningen av ärendet.
Ha en fin dag så hörs vi på mejlen.
En möjlighet att ställa in "automatisk utloggningstid" vore också önskvärt. Advisor loggar inte ut automatiskt men klickar du på kund och vill öppna eEkonomi kommer det upp "du har varit inaktiv, du loggas ut" sedan måste man logga in igen och då står Advisor och tuggar för denna fattar inte att man blivit utloggad.
Nä eEkonomi har tappat enormt i prestanda de senaste månaderna. Otroligt drygt när man har anställda som inte kan jobba och det kostar mig en massa onödig timlön. Kommer flytta mina kunder om det inte blir bättre snarast.
Hej!
Först vill jag börja med att tack för de svaren jag har fått på frågorna jag skickat till er via mejl, dem har hjälpt oss i arbetet för att hitta orsakerna till att specifika användare upplever programmet väldigt långsamt.
För att ge er en uppdatering om hur vi nu ligger till i arbete så kan jag meddela att vi har hittat den troliga orsaken till problemet. Det är användarspecifikt och med det menar jag att det det är specifika användare med en viss behörighet som upplever problemet. Det betyder också att den användaren kommer uppleva problemet oavsett vilket bolag de är inne och jobbar i.
Vi har som sagt hittat det grundläggande problemet till varför dessa användare stor del av tiden dem är i programmet upplever det långsamt och vi arbetar nu med att applicera en lösning för detta. Det är ett stort arbete som görs och som därför tyvärr inte går att lösa och applicera i programmet över en dag, men vi jobbar hårt med att få ut lösningen så fort som möjligt. Jag återkommer i tråden så fort ja vet något mer.
Ha en fin dag!
Hej! Idag har vi släppt förbättringarna på prestanda problemen och förhoppningsvis kommer ni att framöver uppleva programmet betydligt snabbare. Återkoppla gärna om några dagar hur ni upplever det.
Ha en fin dag!
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.