Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
JonasM
NY MEDLEM

Läsa information i gamla säkerhetskopior

Vi kör idag Visma eEkonomi smart men hade tidigare Visma Förening. Vi har äldre bokföring i säkerhetskopior från Visma Förening (BCK-filer) som vi vill ta del av för at följa upp hur ekonomin varierat mellan åren. Hur gör vi detta?

4 SVAR 4
AnnicaL
CHAMPION

Svar: Läsa information i gamla säkerhetskopior

Hej,

Har ni hunnit bokföra mycket i eEkonomi? Om inte rekommenderar jag att ni plockar fram det gamla Förening och tar ut SIE-filer för varje år och sen startar om eEkonomi. Sen läser ni in alla de år ni vill kunna följa för att slutligen knappa in det som bara bokförts i eEkonomi. 

Ni kan såklart först ta ut en siefil i eEkonomi på de registrerade posterna före omstarten och läsa in sist, om det är enklare än att knappa om. 

Lycka till!

JonasM
NY MEDLEM

Okej. Hur får vi tag i installationsmedia till Visma förening?

AnnicaL
CHAMPION

Kan nån tidigare funktionär ha det kvar på sin dator? För utan licens kommer du inte kunna köra en nyinstallation.

Bckfilerna kanske även går att läsa in i Visma Administration- i så fall kan jag hjälpa till mot en mindre slant. Maila i så fall på ekeskogkonsult@gmail.com 

Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Re: Svar: Läsa information i gamla säkerhetskopior

Hej!

Du kan logga in på vår hemsida för att ladda ner versionen av Visma Förening som ni har haft tidigare: https://vismaspcs.se/support/ladda-ner-och-uppdatera

Mvh

Moa