Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverantörsfakturorna saknar verifikationsnummer - eEkonomi

Jag har knappat in några leverantörsfakturor på 2018 och de får inget verifikationsnummer. Varför? Det gäller e-ekonomi.
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan de ha hamnat som utkast istf 'riktiga' fakturor? Har du lagt upp det nya räkenskspsåret om du har kalenderår?
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej Monica!

Jag skulle misstänka att du har ställt in att du använder kontantmetoden istället för faktureringsmetoden. Har man kontantmetoden så bokför man inte fakturorna, utan enbart när betalningen sker.

Kontrollera detta under Inställningar - Räkenskapsår. Klicka på räkenskapsåret för 2018 och välj Redigera

Har du kontantmetoden ibockat kan du ändra till faktureringsmetoden. Detta kommer dock inte påverka de fakturor du hunnit skapa vilket medför att du först bör ångra de fakturor du har hunnit skapa. Detta gör du under Inköp - Leverantörsfakturor. Klicka på fakturan och välj Åtgärder - Ångra faktura. När detta är gjort för samtliga fakturor som saknar verifikationsnummer så kan du ändra inställningen som jag hänvisar till ovan.

När du ändrat inställningen så skapar du nya fakturor.

Ha det fint!

Moa