Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverantörsfaktura från utlandet i USD, får inte det att matcha mot kassa

Hej,

Har stora problem med att få en leverantörsfaktura att matcha mot kassa, i leverantörsfakturorna är i usd och euro.  Kassan i Svenska kronor, jag har klistrat direkt från företagskontot där, allt dras direkt via paypal automatiskt. Det skulle vara tacksamt att kanske någon kan göra en snabb video eller nåt hur detta funkar.. eftersom en stor del av mina kostnader ligger i utlandet så är det här ett krångel för mig när det gäller bokföringen.

Använder fakturametoden och har enskild firma.
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Felipe,

Vi har en Tråd, där du väldigt gärna får lämna ditt önskemål om filmer.

När det gäller dina utländskafakturor, kan du i läget för Kassa- och bankhändelser ange beloppet i just Euro eller Dollar och i Sek. Den differens som eventuellt uppstår hamnar sen på Valutaförlust eller Valutakursvinst kontot.

Hoppas detta besvarar din fråga.

/Victor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Oki, så om jag redan klistrat in the svenska beloppet i kassan, när jag klickar på matcha, vilka steg tar jag sen för att omvandla priset så den kan matcha mot leveranstörsfakturan?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

När det Svenska beloppet är inklistrat, ska du kunna trycka på beloppet och välja "Ändra Bankhändelse" innan du trycker på matcha. Då ska du kunna Bocka i Utlandsbetalning och ange Vilken valuta och vilket belopp du fått in.

Hoppas detta besvarar din fråga.

/Victor