Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Leverantörsfakturor skickas till banken i olika filer - eEkonomi

Jag har bankkoppling och när jag lägger in flera leverantörsfakturor för betalning så skapas dessa per automatik i X antal LB-filer. Det finns ingen logik i detta. Jag lade exempelvis in 11 fakturor för betalning och dessa hamnade automatiskt i 4 olika LB-filer. Problemet blir då att banken tar betalt per fil vilket gör att det blir svindyrt att betala vanliga leverantörsfakturor.
5 SVAR 5
Highlighted

Re: Leverantörsfakturor skickas till banken i olika filer - eEkonomi

Hej Peter!

Om jag förstår dig rätt så har du en bankkoppling med en bank där leverantörsfakturor skickas med automatik till banken. När du har en bankkoppling där leverantörsfakturorna med automatik läses över till banken så görs detta var 10:e minut. 

Det jag kan tänka mig har hänt i ditt fall är att dina leverantörsfakturor är klara i olika intervaller och därför kommer med i olika "omgångar" till din bank. Detta är tyvärr ingenting du kan ändra på själv utan det är inställt i programmet att de ska gå över var 10:e minut. 

/Lovisa
Highlighted
NY MEDLEM

Efter många svordomar och rejält mycket kliande i huvudet över detta fåniga problem så tror jag att jag har hittat en lösning.... Detta kan ju om det nu fungerar vara ett bättre svar för er på Visma att ge än inget svar alls... Om man istället för att skeppa iväg fakturorna lägger allihop i utkast så kan man skicka alla pågen gång istället. Verkar fungera.

//Peter
Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Det där med att leverantörsfakturorna läses över var 10:e minut är ett gissel. Jag måste logga in till banken för att godkänna varje överföring, och eftersom jag bokför fakturor en gång per vecka och har andra arbetsuppgifter vill jag gärna göra det så snart fakturorna är inlagda. Problemet är att om jag loggar in på banken med en gång så är fakturorna inte där än, och väntar jag till senare så är risken stor att jag glömmer att logga in på banken, och efter en vecka har banken kasserat fakturorna.

Det vore härligt om man kunde trigga överföringen när man vill få över transaktionerna med en gång.

mvh

Arvid
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej!

Jag lägger den här tråden vidare som en ny idé.

/Adelina

Du hittar den nya konversationen här: Överföring av leverantörsfakturor till banken - eEkonomi
Highlighted

Hejsan!

Jag vill i denna tråden lyfta att vi idag släppt en ny version av Visma eEkonomi 🙂

I den nya versionen har du möjlighet att välja när betalningar ska gå iväg till banken. Det är en inställning för detta, och om du inte markerar inställningen så går betalningarna iväg precis som vanligt när fakturan bokförs. 

Läs gärna mer om funktionen och hur den fungerar samt de övriga nyheterna som släpptes idag i forumtråden "Nyheter i eEkonomi 18 oktober". 

Ha en fin dag!

/Lovisa