Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverantörsskuld-rapporten stämmer inte - eEkonomi

När jag skriver ut en leverantörsskuldsrapport så får jag med några poster i början som var och en har några få ören på varje rad. Alla dessa är markerade som slutbetalda i programmet men kommer ändå med i rapporten. Såhär ser min leverantörsskuldsrapport ut:

Längst ner i rapporten står det en totalsumma, den stämmer inte heller med balansräkningen, skillnaden är summan av dessa poster. Balansräkningen är korrekt.

Hur får jag bort dessa från rapporten?
7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Ja, detta ser lurigt ut. Om du kollar under Inköp - Leverantörsfakturor - Obetalda leverantörsfakturor, ligger fakturorna där också då med motsvarande saldon?

/Karl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, de är inte med där.

Hej Andreas!

Jag ser till att du blir kontaktad inom de närmsta dagarna så får vi kika på det här hos oss.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kommer detta problem att lösas eller?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Lev.faktura är betald med ett belopp som är några öre mindre än fakturabeloppet -....

Såsom rubriken lyder så har jag några fakturor som är betalda med några öre mindre än fakturabeloppet. När man matchade dessa fakturor valde man en åtgärd som "öresavrundning". Fakturorna visas aldrig som obetalda i systemet, men när man gör ett utskrift av obetalda fakturor per 31/12 då står de med  de övriga leverantörsskulderna, även fast det saknas ett eller två öre. Hur kan man ta bort dessa ifrån utskriften? Kommer de att "hänga med" i evigheten?

Hej på er! 

Jag ber om ursäkt för att det dröjt innan vi uppdaterat här. 

Andreas L: Du får gärna kika hur det ser ut hos dig nu, vi har gjort några förändringar så jag hoppas att det ska fungera bättre för dig. Tveka inte på att återkomma om du fortfarande upplever att problemet kvarstår:)

Torgny: Jag ser till så att du bli kontaktad så att vi kan kika på hur det ser ut i ditt  fall. 

/Lovisa 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det funkar för mig nu. Tack.