Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Likviditetsprognosen visar felaktig momsbetalning

Hej!

Jag använder kontantmetoden och får i december månad upp en kommande betalning av moms i februari (helt korrekt - jag har eu-handel så ni är rätt ute). Summan ser också rimlig ut.

När jag 1/1 2022 skapade och bokförde momsredovisningen som ännu inte är betalad (och ännu inte påverkat likviditeten) så försvinner plötsligt den kommande kostnaden ifrån likviditetsrapporten och den är således fel ända tills jag betalar in momsen och påverkar kontobeloppen.

 

Jag föreslår därför att ni antingen skippar att visa den i likviditetsrapporten eller rättar buggen som gör att mellan att jag som företagare gjort min momsredovisning i ert program och innan jag betalar in summan får korrekta siffror i likviditetsrapporten. 

 

Felet med likviditetsrapporten är att momsbetalningen slutar existera i rapporten, dvs den visar för mycket på kontot kommande veckan för momsinbetalningen. 

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tillägg: 2021-12-27 -- 2022-02-27 stod det som "datum" på likviditetsprognosen och fliken "moms" pekade på vecka 6 trots att grafen var spikrak. 

Efter att ha bytt datum den skall visa till 2022-01-01 -- 2022-02-27 så beräknades den om så nu visar likviditetsprognosen rätt "hack" nedåt vecka 6.

Jag har skapat fakturor och höjt prognosen framåt vilket reflekterats i prognosen korrekt och direkt utan att momsen syntes. Loggat ut. Loggat in. Men först när jag petade på "filtret" med datumet och ändrade enligt ovan så började den visa rätt. 

Kan vara bra att känna till när era testare skall återskapa detta. 

Hej experience,

Vi vill be dig att ta kontakt med supporten så att vi kan få kika på detta tillsammans med dig. 

 

Vänligen hör av dig så ska vi göra vårt bästa för att lösa detta. 

/Tinna