Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Egen__
MEDLEM

Liten avvikelse i paysonredovisning-redovisat för mycket försäljning

Jag har haft payson checkout några månader i år innan jag gick tillbaka till klarna.
Jag har använt deras kontoredovisning men upptäckte att jag redovisat drygt 500 kr för mycket mot vad som fanns på kontot. Hur rättar jag det bäst. Hittar inte felet.
Först skrev jag ut redovisning mellan uttagen och stämde av mot dem. Sedan började jag stämma av månadsvis för det såg konstigt ut med deras hållna fakturautbetalningar i avstämningen.
Kan jag justera detta jag redovisat för mycket mot eget uttag, eller ska jag skriva kreditera försäljningen mot det beloppet fast jag inte hittar exakt köp?
(Paysons redovisningar är kass och jag har fått ut olika redovisningar på samma period ibland)

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Egen__ 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

 

Vi har pratat om hur vi ska kunna hjälpa dig men det är svårt för oss att felsöka via forumet. Det vi har konstaterat är att du inte bör korrigera detta med ett övrigt uttag. Börja med att ta reda på när det stämde senast och sedan får du gå igenom din bokföring för att se var differensen uppstår och hittar du inte det behöver du kontakta din redovisningskonsult. 

 

När du lokaliserat felet är du välkommen att höra av dig till supporten så ska vi hjälpa dig med hur du gör korrigeringen i ditt program. 

 

Lycka till och välkommen att kontakta supporten

//Tinna