Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

BNCABBNR
UTFORSKARE

Lön Direkt - Lönekörningar markeras ej som utbetalda

Hej,

 

Jag har likt många andra migrerats till Lön Direkt.

 

Har problem med att lönekörningar ej markeras som "Utbetald" fastän bankkopplingen synkat transaktionen (utbetalningen) och jag matchat transaktionen (utbetalningen) mot "Löneutbetalning".

1.PNG

 

Jag ringde om detta för ett par månader sedan och fick svaret att detta är ett känt problem för de som har Handelsbanken (oklart hur en specifik bank påverkar detta... men men).

 

Det går inte heller att manuellt markera lönekörningen som betald.

När man hovrar med musen över pilen bredvid "Mottagen av bank" så ser det ut som att det finns val, men att knappen är inaktiv/utgråad och att man inte kan göra någonting manuellt.

2.PNG

 

Då detta inte är löst än trots att det har gått ett bra tag skapar jag denna tråd i forumet.

Varför är detta inte löst än om det var ett känt fel när jag ringde?

Vad är felet?

Vad gör det för skillnad att jag har Handelsbanken när det gäller att markera en lönekörning som betald när man uppenbarligen får in transaktionen genom bankkopplingen och har kunnat matchat den mot "Löneutbetalning"?

 

MVH

14 SVAR 14
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Tack för att du skriver in till oss i forumet! 
Jag förstår att det är frustrerande och särskilt när det tar lång tid. Jag kan lova dig att vi gör vårt bästa för att lösa detta tillsammans med banken. Vi skapade upp en forumtråd gällande felet som du kan välja att prenumerera på. På så vis får du ett mejl när felet är löst. 

Önskar dig en fin torsdag! 
/Ebba 

Hej!

 

Cred för att ni är snabba på att svara i alla fall. 🙂

Mina frågor är dock obesvarade.

 

- Eftersom detta är ett känt fel och det har varit fel i flera månader, vad har gjorts sedan felet upptäcktes?

- Vad är felet?

- Vad gör det för skillnad att jag har Handelsbanken när det gäller att markera en lönekörning som betald när man uppenbarligen får in transaktionen genom bankkopplingen och har kunnat matchat den mot "Löneutbetalning"?

 

MVH

Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej igen! 

Jag förstår verkligen att du vill ha svar på dina frågor. Våra utvecklare samarbetar tillsammans med Handelsbanken för att få bort denna bugg. Det är många olika banker och integrationerna är byggda på olika sätt. Du får helt enkelt lita på mig när jag säger att vi gör vårt bästa tillsammans med banken för att lösa detta. 

Jag vill också tacka för ditt engagemang. 
/Ebba 

Hej,

 

Varför ger ni inte användare möjligheten att tillfälligt kunna manuellt markera lönekörningar som betalda till dess att det rapporterade felet är löst?

 

MVH

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej ! 

Det går att manuellt markera lönekörningen som betalt om man har utbetalningssätt-manuell utbetalning. Men har du bankkoppling så är tanken att programmet ska sköta detta åt dig, vi jobbar just nu på en lösning tillsammans med banken.

 

Vi kommer att uppdatera här när problemet är åtgärdat.

/Agatha

Hej,

 

Jag är medveten om att den möjligheten finns när man kör manuell utbetalning.

Frågan var om ni tillfälligt kan tillåta kunder med bankkoppling att markera lönekörningar som utbetalda eftersom det uppenbarligen inte fungerar för alla kunder - detta efter flera månader.

 

MVH

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej! 

Det finns ingen möjlighet att manuellt markera lönekörningen som betald när man har bankkopling.

Vi hoppas att vi har åtgärdat problemet inom kort! 

/Agatha

Hej,

 

Hur går det med detta egentligen? Hoppas ni fortfarande att ni åtgärdat problemet inom kort?

Denna tråd skapades 2023-08-16. Nu, snart tre månader senare, är problemet fortfarande kvar.

Dessutom har felet funnits sen start, d.v.s. sedan maj månad?!

 

Börjar se stökigt ut i "Lön Direkt" när man fortfarande har lönekörningar från maj som ligger och skräpar.

 

MVH

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hejsan! 

Vi jobbar fortsatt på att lösa problemet tillsammans med banken! Vi hoppas att vi har en lösning på plats inom kort! 

Jag återkommer när jag har mer information kring detta.

/Agatha

Hej,

 

Hur går det?

13 nov "hoppas att vi har en lösning på plats inom kort!"

20 dec "Vi har en lösning på plats inom kort! Jag återkommer i denna tråden när problemet är löst."

30 jan idag. Ingen lösning på plats.


Varför uppdateringar utan substans?

Vad är "inom kort" i Vismas värld?

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej @BNCABBNR !
Jag ber om ursäkt för dålig uppdatering i denna tråd! 
Vi hoppades på att problemet redan skulle blivit löst, men vi stötte på ett problem som behöver åtgärdas.

I nuläget kan jag inte säga när det blir åtgärdat, men mina kollegor på utvecklingsavdelning jobbar på det.
Så fort jag har någon mer information så lovar jag att uppdatera! 

/Agatha

HAK__1
UTFORSKARE

Det här felet är inte bara med Handelsbanken och har hänt två gånger för mig med annan bank (den senaste utbetalningen). Blir det inte lite konstigt att ni tar betalt för ett tillägg som inte fungerar korrekt där man heller inte har möjlighet att manuellt markera som betald och när

Hej @HAK__1 

Vill bara meddela att vi har sett din tråd och inväntar ett internt svar.

/Tinna

Hej @HAK__1 

 

Ber om ursäkt för att du har fått vänta på svar. 

 

Nu har våra produktspecialister återkopplat till mig och och rekommenderar att du kontaktar programsupporten så att vi tillsammans kan felsöka och identifiera varför detta uppstår hos dig.
Vad vi kan se så har den senaste lönekörningen den 25/1-2024 status som "betald" samt "mottagen av bank". Det är möjligt att detta beror på att du eventuellt har utfört betalningen manuellt via din bank, men vi kommer att undersöka detta närmare när du tar kontakt med oss. Det är värt att nämna att detta problem är specifikt för kunder med Handelsbanken, och det är även din bank som tar ut en avgift för bankkopplingen – inte vi.

 

Välkommen att kontakta programsupporten

/Tinna